پنجشنبه 3 مرداد 1387

"هرکول" کناره گيری کرد، حسين رضازاده از ورزش کنار کشيد، بی بی سی

حسين رضازاده، قهرمان وزنه برداری سنگين وزن جهان و رکورد دار اين رشته ورزشی، از صحنه مسابقات وزنه برداری کناره گيری کرد.

رضا زاده که از شناخته شده ترين وزنه برداران سنگين وزن جهان به شمار می رود و در محافل اين ورزش با لقب "هرکول" شناخته می شود، کناره گيری خود از رقابتهای وزنه برداری را درنامه ای خطاب به بهرام افشار زاده، رئيس فدراسيون وزنه برداری ايران اعلام کرد.

اين نامه درپاسخ به نامه ای از سوی آقای افشار زاده نوشته شده است که در آن با اشاره به "توصيه پزشکان و متخصصان" بر لزوم اجتناب از "فعاليت سنگين و اضطراب آور" تاکيد شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حسين رضازاده که در طی عمر ورزشی خود ۱۴ مدال طلای جهانی، آسيايی و المپيک کسب کرده است و چند بار رکورد وزنه برداری فوق سنگين جهان را بهبود بخشيده است، تنها ورزشکار در تاريخ ورزش ايران است که در دو المپيک (سيدنی ۲۰۰۰ و آتن ۲۰۰۴) مدال طلا کسب کرده است.

درخواست برای کناره گيری

انتشار نامه بهرام افشار زاده در شرايطی صورت گرفت که حسين رضازاده از زمان پايان بازی های آسيايی دوحه در هيچ رقابتی شرکت نکرده بود و کارشناسان با اشاره به بی نظمی در برنامه های آماده سازی اين ورزشکار پس از کناره گيری ايوانف، سرمربی روسی تيم وزنه برداری، درباره آمادگی جسمانی قهرمان جهان ابراز ترديد کرده بودند.

همچنين برخی منابع آگاه با استناد به اين مسئله از تلاش برای متقاعد کردن اين ورزشکار به کناره گيری از صحنه وزنه برداری خبر داده بودند؛ تلاشهايی که تا کنون با مقاومت و مخالفت حسين رضا زاده روبرو شده بود.

آنچه ترديد درباره دلايل اين کناره گيری را افزايش می دهد، اظهارات بهرام افشار زاده کمتر از دو هفته پيش است که در گفتگو با خبرگزاری مهرشايعات درباره غيبت حسين رضازاده از المپيک پکن را رد کرده بود.

اما سه روز قبل، رشيد شريفی که از او به عنوان وزنه بردار ذخيره حسين رضازاده نام برده شده بود، با وجود آنکه سهميه ای برای المپيک نداشت در کنار ديگر اعضاء تيم ملی وزنه برداری در فدراسيون پزشکی ايران جهت انجام آزمايش های پزشکی و سلامت سنجی حاضر شد؛ آنهم در شرايطی که تنها يک روز پيشتر غيبت حسين رضازاده، پايان طرح تست دوپينگ ورزشکاران اعزامی به المپيک را برای سومين بار به تعويق انداخته بود.

با اين حال بهرام افشار زاده در نامه خود که در رسانه های خبری منتشر شده است، درخواست برای کناره گيری را "سخت ترين درخواست در طول زندگی" خود خوانده و نوشته است: "تا پيش از اعلام نهايی آزمايشات پزشکی و تشخيص دقيق، آنان برای خود من هم قابل قبول نبود که قوی‌ترين مرد جهان از حضور در المپيک و کسب سومين طلا پا پس بگذارد. اما حال چاره‌ای جز اين نيست و من همانند يک پدر که به چيزی جز سلامت فرزندش توجه ندارد از تو می‌خواهم که به خاطر خود، خانواده، علاقمندان و تمامی ايرانيان اين خواسته‌ی سخت اما جدی را بپذيريد."

حسين رضازاده نيز در پاسخ نوشته است: "اطمينان دارم که دوستان جوان من به خوبی قادر خواهند بود که افتخارات ملی ما را بار ديگر در بازی‌های المپيک ‌۲۰۰۸ پکن تکرار کرده و استمرار ببخشند، به همين جهت توصيه‌ پزشکان را می‌پذيرم."

او ادامه داده است: "خواهشمند است مراتب اعتذار مرا به هر نحو که صلاح می‌دانيد به پيشگاه مردم شريف ورزش دوست برسانيد تا در جريان قرار گرفته و موجب شرمندگيم فراهم نشود."

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37724

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"هرکول" کناره گيری کرد، حسين رضازاده از ورزش کنار کشيد، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016