دوشنبه 21 مرداد 1387

مخالفت با جذب اسپانسرهای خارجی، واکنش کميته تربيت بدني مجلس به مسابقات «ال جی»، اعتماد

اگر در زمان حضور محمد دادکان در فدراسيون فوتبال و در آغاز درگيري هسته يي غرب با ايران مجلس هفتم به دليل حمايت کره جنوبي از ارسال پرونده هسته يي ايران به شوراي امنيت برگزاري مسابقات فوتبال با اسپانسري ال جي را ممنوع کرده بود، پس از به پايان رسيدن عمر مجلس قبلي برگزاري اين رقابت ها در ايران از سر گرفته شد اما اين کار با اعتراض برخي از نمايندگان مجلس رو به رو شد. دو سال پيش بود که سازمان تربيت بدني ابلاغيه يي را براي فدراسيون فرستاد که در آن دستور فدراسيون از برگزاري مسابقات با اسپانسري ال جي منع شده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين وضع نمايندگان مجلس به برگزاري مسابقات ال جي واکنش نشان دادند.البته احتمالاً اعتراض اين نماينده ها تاثيري در تصميم فدراسيون فوتبال نخواهد داشت چه اينکه اين مسابقات در حال حاضر در نيمه هاي راه است و چيزي به پايان آن باقي نمانده است. هرچند مجلسي ها به برگزاري مسابقات ال جي در ايران اعتراض کرده اند اما در واقع اين جامي است که با اسپانسري اين شرکت کره يي و با عنوان رقابت هاي غرب آسيا هر دو سال يک بار در يکي از کشورهاي غرب آسيا برگزار مي شود و در اين دوره هم ال جي با هماهنگي با شرکت

World Sport Group که يکي از شرکت هاي طرف قرارداد با فدراسيون فوتبال ايران است، ال جي را به عنوان اسپانسر پنجمين دوره رقابت هاي غرب آسيا انتخاب کرده اما اين شرکت کره يي هيچ پولي را به صورت مستقيم به فدراسيون فوتبال نمي دهد و ال جي با فدراسيون فوتبال ايران طرف نيست. جلال يحيي زاده که معمولاً در مسائل مربوط به فوتبال از سوي مجلس حرف مي زند در اين باره مي گويد؛ «مجلس درباره برگزار نشدن جام ال جي در ايران مصوبه يي را تصويب نکرد؛ اما مقرر شد مسابقاتي با اين نام ديگر در ايران برگزار نشود. اين تحريم همچنان پا برجا است. اگر اين موضوع صحت داشته باشد و فدراسيون چنين عملي را انجام داده باشد (انتخاب ال جي به عنوان اسپانسر)، مرتکب تخلف شده است. مجلس شوراي اسلامي به اين تخلف رسيدگي خواهد کرد و مسوولان فدراسيون بايد پاسخگو باشند.» البته اين تنها اظهارنظر مجلسي ها درباره برگزاري مسابقات ال جي در ايران نيست. مقداد نجف نژاد که در زمان مديريتش در استقلال اين تيم به دليل ارسال نکردن اسامي بازيکنانش به کنفدراسيون فوتبال آسيا از حضور در ليگ قهرمانان محروم شد يکي ديگر از نمايندگاني است که در اين باره واکنش نشان داده است؛ «مي توانيم چنين تورنمنت هايي را با استفاده از شرکت هاي داخلي که تعدادشان کم هم نيست، برگزار کنيم. شايد هنوز نتوانسته ايم چنين مسائلي را به درستي جا بيندازيم. بخش مهمي از ورزش ما، برخلاف بسياري از کشورها، دولتي است و دولت در اين بخش هزينه مي کند. بايد منافع ملي را در نظر بگيريم و به خاطر منافع کوچک، منافع ملي را زير پا نگذاريم.» البته او برخلاف يحيي زاده برخورد با فدراسيون را وظيفه سازمان تربيت بدني مي داند. پس از واکنش تند مجلس به برگزاري رقابت هاي غرب آسيا با اسپانسري ال جي دبيرکل فدراسيون فوتبال هم نسبت به اين مساله موضع گرفت و گفت؛ «عضو کنفدراسيون غرب آسيا هستيم. هر ساله مسابقات غرب آسيا براي تيم هاي عضو برگزار مي شود. تيم هاي عضو وظيفه دارند در اين رقابت ها شرکت کنند. کنفدراسيون غرب آسيا براي اينکه از پس هزينه هاي اين مسابقه بر بيايد، با شرکت هاي مختلف به مذاکره مي پردازد. با توجه به اين قضيه، فدراسيون ايران هيچ گونه ارتباط حقوقي با اين شرکت ندارد. کنفدراسيون غرب آسيا با شرکت LG قرارداد چند ساله امضا کرده است. طبق اساسنامه، تيم هاي عضو بايد مشارکت فعال در اين مسابقات داشته باشند. اگر در اين رقابت ها شرکت نکنند، از عضويت آن در مي آيند.» البته اگر گذرتان اين روزها به ساختمان فدراسيون فوتبال در خيابان سئول افتاده باشد، بيلبورد بزرگي از محصول جديد ال جي را خواهيد ديد که بالاي ساختمان فدراسيون نصب شده. با اين حال نبايد فراموش کرد که هيچ يک از شرکت ها و کمپاني هاي داخلي پس از اعلام فدراسيون هيچ علاقه يي براي حمايت مالي از فدراسيون نشان ندادند و در اين وضع فدراسيون مجبور شده فضا را براي تبليغ يک شرکت کره يي فراهم کند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37932

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مخالفت با جذب اسپانسرهای خارجی، واکنش کميته تربيت بدني مجلس به مسابقات «ال جی»، اعتماد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016