جمعه 26 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محرم نويدکيا: نوع رفتار با علی کريمی مانند زهرچشم گرفتن از بقيه بود، ايلنا

- هزينه‌‏های درمانم را از جيب پرداخته‌‏ام
- با سپاهان برمی‌‏گردم


تهران- خبرگزاری کار ايران
محرم نويدکيا گفت:‌ متاسفانه مسوولان فدراسيون فوتبال و مربيان تيم ملی با بازيکن بزرگی همچون علی کريمی رفتاری دور از شان متوليان اين رشته داشتند که به هيچ وجه منطقی نبود.

هافبک سابق تيم ملی کشورمان در گفت و گو با ايلنا، ‌‏افزود:‌ بازيکنان فعلی تيم ملی نيز بدانند اگر روزی بازيکن بزرگی هم شوند به مانند علی کريمی خيلی راحت کنار گذاشته خواهند شد. مگر علی کريمی چه گفته بود که اين برخوردها را با وی انجام دادند. او تنها از سر دلسوزی و به عنوان يکی از بازيکنان بزرگ تيم ملی در اردوی اردبيل اعلام کرد که فدراسيون فعلی ضعيف‌‏ترين فدراسيون ۱۰ سال گذشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نويدکيا اضافه کرد:‌ با اين شرايط ساير بازيکنان به چه اميدی در تيم ملی بازی می‌‏کنند؟ شما هيچ کجای دنيا نمی‌‏توانيد نظير چنين اتفاقاتی را شاهد باشيد. انگار در فوتبال ايران هيچ بازيکنی نبايد نظری برخلاف نظر مسوولان و سرمربی تيم ملی بدهد. انگار همه بازيکنان موظفند فقط از فدراسيون تعريف و تمجيد کنند و اگر عکس اين باشد از تيم ملی کنار گذاشته خواهند شد.به نظر می‌‏رسد فدراسيونی‌‏ها قصد داشتند با برخوردشان با کريمی از ساير ملی‌‏پوشان زهرچشم بگيرند.
وی افزود: اميدوارم تيم ملی به جام جهانی صعود کند چرا که با اين نوع مديريت و افرادی که در راس کار هستند هيچ گونه پيشرفتی را در ورزش فوتبال شاهد نخواهيم بود مگر اينکه به جام جهانی صعود کنيم تا حداقل يک قدم به پيشرفت نزديک شويم. در غير اين صورت باز هم به عقب باز خواهيم گشت.
نويدکيا افزود:‌ تيم ملی اگر در بازی‌‏های خانگی نتواند سه امتياز ممکن را کسب کند راه صعود به جام جهانی بسيار سخت خواهد شد که خوشبختانه در بازی اول خانگی برابر کره شمالی پيروز شديم و من اميدوارم در ساير ديدارهای خانگی هم موفق ظاهر شويم.
وی در خصوص وضعيت خود پس از دوری تقريباً يک ساله از ميادين فوتبال گفت: خدا را شکر مصدوميتم برطرف شده است. بعضا همراه ساير بازيکنان تيم سپاهان در تمرينات گروهی شرکت می‌‏کنم اما اجازه ندارم هر روز کنار ساير بازيکنان در تمرينات شرکت کنم.
نويدکيا ادامه داد:‌‏ طبق نظر پزشکان هفته اول فقط يک جلسه با تيم تمرين می‌‏کنم ، هفته دوم دو روز و به اين ترتيب هر هفته يک جلسه به حضورم در تمرينات گروهی اضافه خواهد شد تا در نهايت آمادگی کامل را برای حضور درتمامی تمرينات گروهی به دست آورم. البته با توجه به شرايطی که دارم و به رغم آمادگی که دارم نمی‌‏توانم فشار زيادی به پايم بياورم و بايد با تمرينات ويژه عضلات ناحيه جراحی شده را تقويت کنم.
وی افزود:‌ در ابتدای آسيب ديدگی گمان می‌‏کردم ديگر نمی‌‏توانم فوتبال بازی کنم. شرايط بسيار سختی را پشت سر گذاشتم و درد پا بسيار آزارم می‌‏داد. در اين بين پزشکان هم نمی‌‏توانستند تشخيص بدهند که مشکلم چيست اما سرانجام با تلاش پزشکان آلمانی با عمل جراحی مشکلم برطرف شد.
وی گفت:‌ اوايل مصدوميتم خودم نيز از حضور مجدد در ميادين فوتبال نا اميد شده بودم اما الان مطمئن هستم صد در صد تا پايان نيم فصل مسابقات ليگ برتر می‌‏توانم بازی کنم ولی در حال حاضر خيلی ناراحتم که نمی‌‏توانم به تيم سپاهان کمک کنم .
محرم نويد‌‏کيا در پاسخ به اين سوال که می‌‏تواند مجدداً‌ به عنوان يک ستاره در تيم سپاهان مطرح باشد و انتظارات هواداران را برآورده کند می‌‏گويد:‌ از الان نمی‌‏توان نظری در اين خصوص داد چرا که شرايط بسيار سخت است و تا زمانی که به ميادين برنگردم و در شرايط مسابقه قرار نگيرم نمی‌‏توان در اين ارتباط اظهار نظری کرد.
وی افزود:‌ هنوز نمی دانم آيا اصولا در سيستم بازی فيرات سرمربی تيم سپاهان جای دارم يا خير. اما طی دو سه جلسه‌‏ای که با يکديگر برگزار کرديم او را مربی خوبی ديدم. در مورد مسائل فنی نيز هر زمان که در تمرينات گروهی شرکت کردم متوجه آمادگی خودم خواهم شد. با اين حال از الان نمی‌‏توانم از فيرات تعريف و تمجيد کنم.
محرم نويد‌‏کيا تاکنون نزديک به ۵-۴ بار در کشور آلمان مورد عمل جراحی قرار گرفته است در خصوص هزينه‌‏های درمانش می‌‏گويد:‌‏ تاکنون از طرف فدراسيون فوتبال و از طرف باشگاه سپاهان پولی به من پرداخت نشده و تمام هزينه‌‏ها را از جيبم پرداخت کرده‌‏ام. البته بار اول که مصدوم شدم محمد دادکان رئيس وقت فدراسيون فوتبال تمامی هزينه‌‏های مرا متقبل شد اما دو هزينه عمل ديگر را از جيبم پرداخت کرده‌‏ام. ضمن اينکه مديران سپاهان قول مساعد داده‌‏اند که هزينه‌‏های عمل جراحی چهارمم را پرداخت کنند.
نويدکيا با اشاره به تماس فدراسيون و مسوولان و بازيکنان باشگاه سپاهان در طول مدت اقامتش در کشور آلمان گفت:‌ از طرف فدراسيون فوتبال هيچ تماسی با من گرفته نشد. البته انتظاری هم نداشتم.آنها گرفتار بودند و مرا فراموش کرده بودند. ضمن اينکه مدت زيادی فدراسيون فوتبال بدون رئيس اداره می‌‏شد. اما از طرف بازيکنان و مسوولان تيم سپاهان چندين بار با من تماس گرفته شد. با اين حال يک واقعيتی که بايد بگويم اينکه در اوايل حضورم به ويژه دو سه ماه اول هيچ‌‏گونه تماسی از طرف فدراسيون سپاهان با من گرفته نشد اما اين اواخر چندين بار جويای احوالم شدند.
نويدکيا در خصوص اين شائبه که شايد مديران تيم سپاهان در اواخر بهبودی‌‏اش به اين دليل با او تماس می‌‏گرفتند تا با تيم ديگری قرارداد نبندد، گفت:‌ به هر حال شايد هم همين طور باشد. اين يک واقعيت در فوتبال ايران است. تا زمانی که بتوانی فوتبال بازی کنی خواستارت هستند. اما در غير اين صورت مهره‌‏ای سوخته خواهی بود.
نويدکيا درخصوص پيشنهادات باشگاهی خود برای ادامه حضورش در فوتبال گفت:‌ در آلمان که بودم يک تيم لهستانی و چند تيم دسته دومی آلمان با مدير برنامه‌‏هايم مذاکراتی داشتند اما به دليل اينکه آسيب ديدگی‌‏ام طولانی شد نتوانستم با يکی از آنها قرارداد ببندم. البته از بين تيم‌‏های ايرانی هيچ پيشنهادی نداشتم در اين بين مدت قرارداد قرضی‌‏ام با تيم بوخوم نيز به اتمام رسيده بود.
وی در پايان گفت:‌ تيم سپاهان در چند مسابقه اخير نتايج نسبتاً‌ خوبی را کسب کرده است و اگر بتوانيم اين روند را تا پايان مسابقه نيم فصل ادامه دهيم می‌‏توانيم در کورس قرار بگيريم در غير اين صورت به مشکل برخواهيم خورد. البته فيرات به عنوان مربی جديد تيم سپاهان نياز به زمان دارد تا ارزيابی‌‏های لازم در خصوص عملکرد اين مربی انجام شود.





















Copyright: gooya.com 2016