جمعه 18 مهر 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تراشه 64 بيتی وارد بازار شد، سايير بلاگ

شرکت تراشه سازی AMD پردازنده "Athlon 64" را روز سه شنبه 23 سپتامبر وارد بازار کرد .
کاربران بازیهای ويديويی ، دانشمندان و مهندسان احتمالا نخستين گروه هايی خواهند بود که از عملکرد قویتر سيستم 64 بيتی شرکت AMD بهره مند خواهند شد .
اين تراشه رايانه های 64 بيتی را در دسترس عموم قرار می دهد و اين در حالی است که در مقطع حاضر برنامه های کمی وجود دارند که بتوانند از توانايی های آن به طور کامل بهره برند .
درحال حاضر اکثريت قريب به اتفاق رايانه های خانگی و حتی تجاری از فن آوری 32 بيتی استفاده می کنند . منظور از 32 بيت ميزان داده هايی است که تراشه می تواند در جريان هر دور پردازش دريافت کند . تاکنون از تراشه های 64 بيتی در سرورهايی که با پايگاه های داده های بسيار بزرگ کار می کنند و به عملکرد بهتر اين سيستم نياز دارند استفاده می شد . اما بسياری از ناظران معتقدند که در نهايت حتی رايانه های خانگی نيز از تراشه های 64 بيتی استفاده خواهند کرد .
برخی بازی ها برای اجرا روی تراشه تازه بازنويسی می شوند ، همچنين گزارش های اوليه حاکيست که Athlon 64 می تواند برنامه های کاربردی موجود را در مقايسه با دستگاه هايی که از تراشه پنتيوم 4 شرکت اينتل استفاده می کنند ، سريع تر اجرا کند .
انتظار می رود دستگاه های خانگی مجهز به Athlon 64 تقريبآ همزمان با عرضه تراش 64 بيتی وارد بازار شوند .
AMD اذعان می کند که برای بالا بردن سطح اطلاعات عمومی در زمينه رايانه های 64 بيتی با وظيفه دشواری روبروست اما در اين زمينه کمک های دريافت خواهند کرد . شرکت مايکروسافت تعهد کرده است يک نمونه 64 بيتی از ويندوز برای پردازنده جديد Athlon 64 توليد کند و شرکت Atari نيز قول داده است بازی Unreal Tournament را برای همخوانی با اين تراشه روزآمد کند .
از آنجایکه شرکت تراشه سازی اينتل تراشه های 64 بيتی عرضه نمی کند به همين دليل شانس موفقيت AMD در جلب مشتری بالاست . بر اساس شايعات ، اينتل نيز سرگرم طراحی تراشه 64 بيتی مشابهی است اما بعيد است اين تراشه ها در آينده ای نزديک وارد بازار شوند .

لينک مطلب اصلي




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016