شنبه 19 مهر 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان نظرخواهي درمورد دامين هاي فارسي، آي تي ايران

يک شرکت اينترنتي ايراني که در زمينه دامين هاي تماما فارسي فعاليت مي کند، در زمينه ارايه اين گونه دامين ها از کاربران و کارشناسان نظرخواهي کرده است.
به گزارش آي تي ايران مبحث دامين هاي فارسي و اساسا دامين هاي يونيکد مدت هاست که به محافل آي تي راه پيدا کرده و حتي به صورت آزمايشي هم مورد بهره برداري قرار گرفته است. شرکت verisign که در ارتباط نزديک با ICANN ( مرجع اصلي سياستگذاري و تصميم گيري در مورد دامين) مي باشد، از چندي پيش ارايه دامين هاي يونيکد را پسود هاي عمومي اينترنت (.com/.net/.org) را آغاز کرده و مثال هايي از اين نوع دامين] .com کرمانwww. و .com پستهwww. است.
در فناوري جديد که با همکاري شرکت I-dns.net ( مجري دامين هاي چند زبانه با پسوند يونيکد) و توسط شرکت کارمانيا ارايه مي شود ، پسوند دامين ها نيز به صورت فارسي اسيت ( به طور مثال رسانه کارمانيا.شرکت يا رسانه کارمانيا.کام) و علاوه بر امکان استفاده از پست الکترونيکي فارسي نيز به صورت کاملا کاربردي پيش بيني شده است ( به طور مثال : مدير@رسانهکارمانيا.شرکت).
در اين ميان انتخاب پسوند مناسب ( معادل مناسب براي .com/.net/.org ) از حساسيت ويژه اي برخوردار است لذا اين شرکت تصميم گيري در اين مورد را به صاحبنظران و کاربران فارسي زبان اينترنت که استفاده کننده گان اصلي اين سرويس خواهند بود مي سپارد. براي اين منظور شيوه نظرخواهي الکترونيک که از لحاظ سرعت عمل، اطمينان به نتايج و مقبوليت در ميان کاربران اينترنتي بهترين گزينه مي شد انتخاب شده است به همين دليل نظرسنجي به دو صورت براي صاحب نظران از طريق آدرس
http://chat.shosheh.com/idns/voting.aspx
و به صورت عمومي از طريق آدرس
http://chat.shosheh.com/idns/general.aspx
انجام مي گيرد و علاقه مندان مي توانند از اين طريق در آن شرکت کنند.

[لينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016