شنبه 19 مهر 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارزيابي يک خواننده از عملکرد وزير پست و ديتاي مخابرات

يکي از خوانندگان گويانيوز در نظر خواهي يک مطلب درباره عملکرد وزير پست امور ديتاي مخابرات چنين نوشته است:
من یکي از کارشناسان امور ارتباطات ديتا هستم. جناب آقاي معتمدی وقتی که وزير شدند، يکی از دوستان دوران جوانيشان به نام سيد محمدرضا صدري را مسئول امور ارتباطات ديتا نمودند. در مورد اينکه اين آقای محترم چه لطماتي به ديتاي کشور زدند، چيزی نمي گويم چون فکر مي کنم که برای همه روشن باشد، اما تنها مي خواهم به يک مورد اشاره کنم.

جناب آقاي صدري از سالها پيش فروشنده محصولات شرکت Tellabs در ايران بودند. در زمان مسئوليت در امور ارتباطات ديتا هم، همواره حامي منافع شرکت Tellabs باقی ماندند. يادم هست که بيش از يک سال پيش که مناقصه بسيار بزرگی برای خريد تجهيزات DSL در امور ارتباطات ديتا برگزار مي گرديد، از من هم دعوت کردند که به عنوان يک کارشناس جزء در کميته فنی بررسی کننده محصولات شرکت کنم. پس از هفته ها مطالعه و بررسی و حتی تست محصولات شرکت کننده در مناقصه، اين کميته فنی امتياز شرکت کنندگان را با دقت و وسواس کامل تعيين نمودند. لازم به ذکر است که شرکت Tellabs در اين مناقصه با محصولات از رده خارج خود شرکت نموده بود. يعنی با وجود اينکه محصولات جديدتر و منطبق بر استاندارد هم داشتند، اما به علت قيمت پايين تر و امکان برنده شدن بيشتر، از محصولات از رده خارج خود استفاده نموده بودند. به همين جهت عليرغم مزايای نسبي ديگري که نسبت به ساير رقباي خود داشتند، نتوانستند امتياز بالايي کسب نمايند.

به هرحال کميته فنی پس از تعيين امتيازها، جهت تاييد جناب آقاي صدری به حضور ايشان مشرف شدند. ايشان در عرض کمتر از نيم ساعت با چنان مهارتي امتيازها را دستکاري کرندند که در نهايت، امتياز شرکت Tellabs از امتياز نفر دوم بيش از بيست امتياز، در صد امتياز، بيشتر گرديد. متاسفانه در آن جلسه هيچ کس، از ترس مود غضب قرار گرفتن، جرات اعتراض به خود نداد و در نتيجه بازهم مانند بسياری از موارد ديگر، شرکت Tellabs با محصولات غيراستاندارد و از رده خارج خود، برنده مناقصه گرديد.

البته جناب آقاي صدري بعدها به علت عدم کارايي و موارد ديگري شبيه مورد فوق، از کار برکنار و به کشور کانادا مهاجرت نمودند. اما اخيرا ايشان مجددا به کشور بازگشته و با تاييدات همان جناب آقای وزير به دنبال راه اندازي شبکه ارتباطي بانکهاي کشور، احتمالا باز هم با تجهيزات از رده خارج، می باشند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016