جمعه 2 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مايکروسافت برنامه جديدی برای پست الکترونيکی عرضه می کند، بي بي سي

تازه ترين نسخه از برنامه محبوب 'آفيس' شرکت مايکرسافت، آنطور که خود اين شرکت ادعا می کند، به کاربران امکان می دهد تا نامه های الکترونيکی (email) را بفرستند که خودشان در زمان تعيين شده 'از بين بروند'.

عرضه اين برنامه به منظور افزايش امنيت نرم افزارهای مايکروسافت صورت می گيرد.

مايکروسافت می گويد که کاربران با برنامه جديد خواهند توانست تعيين کنند که چه کسانی امکان خواندن پيام الکترونيکی را داشته باشد و همچنين می توانند از ارسال مجدد نامه ها به ديگران (forwarding) يا چاپ آنها جلوگيری کنند.

اين نرم افزار جديد - به نام "مديريت حقوق اطلاعاتی" - می تواند به طور بالقوه در ادارات دولتی و شرکت هايی کاربرد داشته باشد که نمی خواهند اطلاعات حساس آنها به بيرون درز کند.

مايکروسافت می گويد "آفيس 2003" که روز سه شنبه (21 اکتبر) عرضه می شود، به کاربران امکان خواهد داد تا نامه های الکترونيکی خود را "زماندار" کنند يعنی نامه ها پس از مدت مشخص شده، خودبخود حذف خواهند شد.

البته سازمان هايی که بخواهند از اين برنامه استفاده کنند ممکن است با مخالفت قانونگذاران مواجه شوند.

در آمريکا، از بين بردن نامه های الکترونيکی جرم سنگينی است که اف بی آی به آن رسيدگی می کند. سنگينی اين جرم در حد ريز ريز کردن اسناد است.

در سال های اخير در آمريکا و بريتانيا، چندين کارشناس و حتی مقام دولتی به دليل ارسال نامه های الکترونيکی غيرمجاز تنبيه يا از کار خود برکنار شده اند.

يکی از تازه ترين موارد استفاده از اين نامه ها به عنوان سند، تحقيق در مورد مرگ ديويد کلی، مشاور تسليحاتی دولت بريتانياست. در جريان اين تحقيقات پيام های الکترونيکی مبادله شده ميان مقامات دولتی و کارکنان بی بی سی، مورد استناد قرار گرفته است.

آفيس 2003 همچنين شامل برنامه ای برای محافظت از اطلاعات محرمانه است که در "اکسل" يا "ورد" نگهداری می شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016