سه شنبه 6 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلاش اتحاديه اروپا براي مبارزه با جرايم اينترنتي، ايلنا


اتحاديه اروپا دستورالعملي را منتشر ساخت كه در آن چگونگي تحقيق و تفحص در ارتباط با ويروسهاي رايانه اي هكرهاي اينترنتي و سرقتهاي آن لاين از كارتهاي اعتباري مشخص شده است.
به گزارش خبرنگار سرويس ICT خبرگزاري كار ايران ايلنا به نقل از شبكه خبري رويترز با انتشار اين دستورالعمل , آوردن ادله براي اثبات جرايم اينترنتي در دادگاه آسانتر مي شود.
همانطور كه مدارك اثبات جرايم فيزيكي در طول بازجويي و تحقيق در معرض آسيب ديدگي هستند , مدارك الكترونيكي مبني بر انجام جرايم آن لاين كه در ميان پرونده هاي اطلاعات رايانه اي ايميل ها و آرمهاي سايتهاي اينترنتي قرار دارند نيز به شدت در معرض جعل و يا نابود شدن قرار دارند.
بنابراين گزارش هنگاميكه آيين نامه پليس براي حفظ مدارك فيزيكي سالهاست كه تصويب شده است , اتحاديه اروپا اعلام كرد، به منظور ارايه دستورالعملهاي جامع براي برخورد با جرايم رايانه اي نظام نامه اي را تنظيم كرده است.
اين نظام نامه توظي محققان اروپايي و با كمك گرفتن از دستورالعملهاي پليس وكلا و همچنين همكاري شركت فرانسوي آلكاتل و آژانس وكلاي مدافع دولت بريتانيا تنظيم شده است اين خبرگزري مي افزايد:‌ ‏در سايت WW.Ctose.org به شركتهاي رايانه اي دستورالعملهايي در ارتباط با چگونگي برخورد با مشكلات رايج تجارت الكترونيكي نظير وجود هكرها ارايه مي شود.
شايان ذكراست اين نظام نامه جديد به دادگاه اطمينان مي دهد تمامي مدارك الكترونيكي به صورت قانوني جمع آوري و نگهداري شده اند و مي توان به عنوان مدركي مستدل و سالم براي اثبات جرايم رايانه اي به وجود آنان متوسل شد.

[لينک اصلي مطلب]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016