چهارشنبه 7 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرونده‌ي خريد ديتا از ”Tel labs“ در قوه‌ي قضاييه، ايسنا

خريد تجهيزات ديتاي كشور از يك شركت خارجي به انحصار بازار مودمهايي كه مشتركان خواستار استفاده از آن بودند، منجر شد.
مهندس مصطفي محمدي - رئيس هيات مديره‌ي انجمن صنفي كافرمايان شبكه‌هاي اينترنتي ايران - در گفت و گو با خبرنگار سرويس IT خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب، اظهار داشت: تنظيم مدارك مناقصه‌ي مربوط به خريد تجهيزات ديتاي كشور، در زمان مديريت دكتر صدري - مدير وقت امور ديتا - به نحوي انجام شد كه به برنده شدن يك شركت خارجي به نام Tel labs منجر شد.
وي، ادامه داد: سيستم‌هاي خريداري شده از اين شركت با استانداردهاي جهاني مطابقت نداشت و تجهيزات مستقر در كليه‌ي مراكز ديتا در كشور صرفا با مودمهاي اين شركت عمل مي‌كرد و همين نكته انحصار بازار مودم را در اختيار اين شركت قرار داد.
وي، خاطر نشان كرد: شواهد و مستندات حاكي از آن بود كه اين شركت به دنبال يك‌سري منافع مالي انتخاب شده است. در نتيجه اين خريد به جهت اشكالات اساسي، مورد اعتراض واقع شد و با پيگيري مراجع قضايي به تشكيل پرونده‌اي منجر شد كه در قوه‌ي قضاييه در دست اقدام است.
رئيس انجمن صنفي كارفرمايان شبكه‌هاي اينترنتي، تصريح كرد: متاسفانه با وجودي كه اين مساله براي جلوگيري از انحصاري شدن بازار مشتركان ديتا به اطلاع وزير رسانده شد، اقدامي از جانب وي صورت نگرفت و ظاهرا حمايت‌هايي نيز از آن انجام مي‌شد.
وي، در رابطه با اقداماتي كه تاكنون در زمينه‌ي اتصال نقاط مختلف كشور به شبكه‌ي فيبرنوري انجام شده است، گفت: توسعه‌ي شبكه‌ي فيبر نوري در كشور توسط وزارتخانه و شركت مخابرات پي‌گيري مي‌شد و مجموعه‌ي ISPها در سراسر كشور به عنوان مصرف كنندگان عمده‌اي كه به ارتباطات بين شهر و داخل شهري جهت ارائه‌ي سرويس‌هاي اينترنتي نياز داشتند، مرتبا اخبار اعلام شده مبني بر بر قراري ارتباطات فيبرنوري را كه از سوي روابط عمومي و مديران مجموعه به عنوان دستاوردهاي وزارتخانه عنوان مي‌شد، پي‌گيري مي‌كردند و خواستار اعلام زمان بهره برداري و استفاده از صدها كيلومتر فيبر اعلام شده، بودند.
محمدي، با بيان اينكه صرف قرار گرفتن كابل در زير زمين، تاثيري نداشته و عدم بهره‌برداري به موقع از آن به از بين رفتن سرمايه‌هاي ملي منجر مي‌شود، گفت: دكتر رحيم يزدي - معاونت توسعه‌ مهندسي وقت وزارتخانه - در يكي از جلسات ادعا كرد كه ظرف 2 يا 3 ماه آينده در بسياري از نقاط شهرستانها امكان ارائه‌ي سرويس‌هاي بين شهري و داخل شهري از طريق فيبرنوري براي ISPها فراهم خواهد شد اما با وجودي كه يك سال از وعده‌ي مذكور گذشته است، تنها درصد بسيار كمي از شبكه‌ي فيبرنوري براي ارتباطات بين شهري به بهره برداري رسيده است.
وي، خاطر نشان كرد: چنانچه كابل‌هاي نصب شده مورد استفاده قرار نگيرد، ارتباطات بين شهري با استفاده از سيستم‌هاي قديمي و مايكروويو يا سيم‌هاي مسي، با ظرفيت و كيفيت بسيار پايين كه جوابگوي نيازهاي امروز ارتباطات ديجيتال كشور نيست، انجام خواهد شد.
محمدي، تصريح كرد: احساس مي‌شود تغيير و تحول در مجموعه‌ي وزارتخانه با توجه به عدم پايبندي صحيح در جهت گيري‌ها و كارشناسي نبودن سياست‌هاي كلي به نفع همه خواهد بود




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016