یکشنبه 11 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"بايد سايت‌هاي فعال براي اخذ مجوز اقدام كنند"، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فناوري اطلاعات
مشاور معاونت حقوقي وزارت پست و تلگراف و تلفن، گفت: براي ايجاد سايت نياز به اخذ مجوز است و سايت‌هاي فعال فعلي كه براي كسب مجوز اقدام نكنند، حتي اگر غير اخلاقي نباشند، فيلتر خواهند شد.
به گزارش سرويس IT ايسنا، نصرت نادم، با دفاع از كارنامه‌ي وزير پست، گفت: دكتر معتمدي فردي متخصص و دانشگاهي در اين زمينه است و به دور از غوغا سالاري و جناح بازي به كار خود مشغول است. شايد اين سر در كار خود بردن و اهميت دادن به ارتقاي كيفيت و كميت علمي و فني ساختار وزارتخانه به مزاق افرادي كه انتظار دارند مسوولان درخط آن‌ها باشند يا كاملا مطيع و گوش به فرمان باشند، خوش نيامده است.
وي، ادامه داد: وزارتخانه در حال حاضر با كم‌ترين سر و صدا ‌بيشترين فعاليت‌ها را انجام مي‌دهد. البته يك سري نابساماني‌ها از گذشته وجود دارد و مربوط به توقعات و تعهداتي است كه از گذشته ايجاد شده و مسوول فعلي در قبال آنها متعهد است.
وي، افزود: اگر قرار است كه به بحث‌هاي سرنوشت‌سازي مثل IT بپردازيم و به سمت فناوري اطلاعات حركت كنيم، بايد از سرو صداهاي سياسي پرهيز كنيم. شايد بعضي آقايان توقع دارند كه اين وزارتخانه مثل بعضي جاها به شكل سياسي و خطي عمل كند، اما اين انتظار از يك مركز فني به جا نيست. وزارت پست براي دور ماندن از گرداب مسايل سياسي كشور به حمايت و تأييد مجلس نيازمند است.
وي، با اشاره به طرح‌هاي در دست اجراي وزارت پست اظهار داشت: واگذاري تلفن‌هاي اعتباري به صورت آزمايشي در اصفهان آغاز شده است و با وجود عدم محقق شدن تعهدات شركت مجري، تا پايان سال جاري اين طرح در سراسر كشور اجرا خواهد شد.
نادم، در مورد فيلترينگ اينترنت، گفت: فيلترينگ مشمول سايت‌هاي غير اخلاقي مي‌شود و اصلا برخورد سياسي يا جناحي در اين زمينه وجود ندارد. افراد با هر روش تفكر سياسي اگر موازين را رعايت نكنند از اين قاعده مستثني نيستند. با اين حال براي قانونمند شدن، اعلام شده كه براي ايجاد سايت نياز به اخذ مجوز است و سايت‌هاي فعال فعلي كه براي كسب مجوز اقدام نكنند، حتي اگر غير اخلاقي نباشند، فيلتر خواهند شد.
وي، با رد مضر بودن پارازيت‌هاي ماهواره‌يي بر سلامت، افزود: ما نسبت به وجود اين پارازيت‌ها آگاهيم اما هيچ دخالتي در آن نداريم و هميشه نسبت به آن معترض بوده‌ايم و اميداوريم با طي مراحل قانوني، با اين مساله برخورد قانوني صورت گيرد.
نادم، گفت: براي ايجاد زير ساخت‌هاي لازم براي صنعت IT به يك سرمايه گذاري عظيم نياز داريم و زمان زيادي نيز براي رسيدن به ايده‌آل‌ها مورد نياز است.
نادم، در پايان در مورد خط ديتاي گيلان و كيفيت خطوط اينترنت، بيان داشت: خط ديتا به صورت شبكه‌يي است و تغيير خط ديتاي گيلان از مسير فردين به اردبيل، به دليل داشتن جانشين در مواقعي است كه اشكالي در يكي از مسيرها به وجود مي‌آيد. ضعف كيفيت به دليل تغيير مسير نيست، بلكه به خاطر ISPهايي است كه در خارج كشور به آن متصل شده‌ايم. نحوه‌ي سرويس‌دهي ISPها در زمان مختلف متفاوت و افزايش مشتريان باعث كاهش سرعت مي‌شود. اما هدف ما اين است كه با اتصال شبكه‌يي به چند محل و استفاده از فيبر نوري، مشكلات را برطرف سازيم.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016