یکشنبه 11 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمشير برنده مايکروسافت بر سر نوکيا فرود مي آيد، جام جم آنلاين

در بازار ابزارهاي همراه تعارفات به کنار گذاشته شده و اينک مي رود که سازندگان ، شمشيرهاي پر زرق و برق دارشان را بر فرق يکديگر بکوبند.
در اين ميان نوکيا به عنوان ريش سفيد بازار تلفن همراه هرگز فکر نمي کرد روزي يک شرکت نرم افزاري مثل مايکروسافت برايش شاخ و شانه بکشد و او را به گود فراخواند. شعارهاي پرهيزکارانه نوکيا رخت بربسته است و گرايشات کاربران نشان مي دهد که صرف داشتن تلفن همراه دردي را دوا نمي کند. اين که کاربران چه مي خواهند و به کدام سمت مي روند را مايکروسافت زودتر از نوکيا فهميد و با بيرون کشيدن محصول خود به نام pocket pc رودستي نابهنگام به نوکيا زد. اما نوکيا دست روي دست نگذاشت و با راه اندازي رسمي اتحاد موسوم به OSGIسعي کرد استانداردي واحد براي ابزارهاي همراه و مرتبط با آن را جلو ببرد و بيخود نبود که بلافاصله دفتر دستکي براي آن ساخته و بوستروم رئيس آرشيتکت جاواي نوکيا را به رياست آن منصوب کرد. osgi.org خود را اجتماعي باز مي داند که قصد توسعه پلاتفرمي تعريف شده و واحد براي سرويس ها و اپيليکشن هاي چندگانه روي تمامي ابزارهاي خانگي ، همراه و ماشيني دارد. اتوماسيون خانگي و اتصال دهنده هاي همراه ، کار اصلي اين گروه است.

پاکت پي سي مايکروسافت همه چيز را تحت پوشش قرار مي دهد و در کنار اسمارتفون جديد مي تواند تمامي آنچه که را کاربر مي خواهد ، برآورده کند. از اين منظر پالم (به عنوان همراه شخصي ديجيتالي) نيز احساس خطر کرده و مايکروسافت را به چشم دشمن مي نگرد. روياهاي پول سازانه بيل گيتس و افکار انصافا بکرش حتي مي تواند منجر به مرگ پالم نيز شود (چيزي که بسياري از کارشناسان بر آن صحه گذاشته اند). پالم تا کجا مي تواند در برابر فشارهاي مايکروسافت خود را سرپا نگه دارد؟ قطعا ميزان خريد کاربران و علاقه آنها در کنار ارائه فناوري هاي جديد از سوي سازنده ها ، نتيجه نهايي را مي سازد. بدون پاسخ به اين سوال ، سوال ديگري از ذهن تراوش مي کند و اين که مايکروسافت با يک دست در دو جبهه (نوکيا و پالم) مي جنگد؟ دقيقا همين نکته کارشناسان را بدين سو برده است که اتحاد پالم و نوکيا مي تواند ضربه گير خوبي در برابر مايکروسافت تعبير شود (البته اگر چنين اتحادي صورت بگيرد). اسمارت فون و پاکت پي سي به هم نزديک مي شوند و نوکيا و پالم هم در طرف ديگر ماجرا ؛ آن وقت دعوا ديدني خواهد شد. خوشبختانه اين گونه دعواها با پس زمينه بيزنيس به نفع کاربر هم تمام مي شود که ضمن بالا رفتن فناوري قيمت ها را نيز در رقابت تنگاتنگ مي شکند. بوستورم مي گويد: بازار هنوز آنقدر بالغ نشده که رهبري واحد از ميان خود برگزيند. به گفته وي سياست پالم سازي توسط سازندگان موبايل به صورت نوزاد سر از خاک برآورده است و مديران آي تي دست به سالم سازي انديشه هاي ارتباطاتي در شبکه هاي بزرگ و کوچک زده اند. فضاي بازار به طور مجازي در برخي جاها خالي ، مانده است و ويندوز موبايل هم با باگ هايي که دارد هنوز نتوانسته دل همگان را به دست آورد. حمله به بازار تنها محدود به ساخت ابزارهاي همراه نمي شود ، بلکه به دست آوردن مديريت بر سيستم هاي همراه و شبکه هاي مرتبط با آن نيز بايد لحاظ شود. بازيگران مسلط بر بازار هنوز ريتم مناسبي براي به صدا در آوردن ضربان قلب کاربران پيدا نکرده اند و سخت در جستجوي کيک خوشبختي (منظور بيزنيس تک خوري) هستند. چارچوب و سازه اصلي ارتباط دهنده سرويس ها و اپيليکشن هاي مذکور را سيستم http: jcp.org/en/Jsr/ detailid=232 نيز مي سازد. اين تيم مي خواهند با جاوا مديريت و پيکره بندي ابزارهاي همراه و غيره همراه را به دست گيرد. پلاتفرم جاوا 2، با ساخت محيطي امن ترکيب کننده ها را کنار هم مي گذارد. اينک نوکيا و موتورولا سخت به اين پروژه چسبيده اند تا به هدف غائي خود برسند. موفقيت در ساخت sandBox توسط توسعه گران جاوا اجازه دسترسي در هر کجا و هر زمان را به هرکس داده است و قدم بعدي نزديک تر کردن پلاتفرم ها به يکديگر است.

پس ديده مي شود که سلاح نوکيا و موتورولا نيز در برابر ساختار پاکت پي سي مايکروسافت ، جاواست که بشدت تقويت مي شود. جاوا بسيار پيشرفته تر از ويندوز موبايل مايکروسافت است اما به خاطر داشته باشيم که مايکروسافت مطابق عادتهاي هميشگي خود ، ناگهان با کشيدن برگ برنده ، دست همه را رو مي کند.

[لينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016