یکشنبه 11 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اظهارات دو تن از موافقان و مخالفان استيضاح وزير پست، ايلنا

بررسي تقاضاي استيضاح نمايندگان از وزير پست و تلگراف و تلفن در دستور روز سه شنبه مورخ 13/8/82 هفته جاري مجلس شوراي اسلامي قرار دارد.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري كار ايران ،ايلنا ، طرح استيضاح وزير پست و تلگراف و تلفن روز يكشنبه هفته گذشته از سوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي اعلام وصول شد و رسيدگي به آن در دستور كار روز سه شنبه مورخ 13/8/82 قرار گرفته است.
اين طرح به امضاي حدود 56 نماينده مجلس شوراي اسلامي رسيده است، روز سه‌‏شنبه با حضور معتمدي - وزير پست و تلگراف و تلفن - در جاسه علني مجلس مورد رسيدگي قرار مي‌‏گيرد.

در اين رابطه علي محمد نمازي نماينده لنجان در مجلس در موافقت با اين استيضاح به ضعف مديريتي وزارت پست و تلگراف و تلفن اشاره كرد و به خبرنگار پارلماني ايلنا ، گفت: پايين آمدن كيفيت تلفن همراه و ثابت، نشان دهنده ضعف مديريت است، زيرا بنا بود اپراتور دوم تلفن همراه راه‌‏اندازي شود و در بودجه سال 82 پيش بيني شده بود 600 ميليارد تومان از محل درآمد آن نصيب دولت شود، در صورتي كه چنين نشد.
وي همچنين افزود: بحث عدم انجام صحيح مناقصات يكي ديگر از ايرادات نمايندگان بر ضعف مديريتي است كه بررسي‌‏هاي لازم انجام گرفته و موارد اشكال آن مشخص است.
نمازي علاوه بر بيان برخورد انحصاري در مناقصه‌‏ها و استفاده از شركتي خاص از جانب وزارتخانه به بحث قيمت‌‏ها اشاره كرد و گفت: در صورتي كه رقابت درستي با مناقصه‌‏ها انجام شده بود قيمت‌‏ها بسيار كاهش پيدا مي‌‏كرد.
وي در پايان خاطر نشان كرد: ايراد نمايندگان بر مديريت مخابرات و توسعه تلفن همراه بوده است كه معتقديم مخابرات كمترين توجه را براي استفاده از پتانسيل بخش خصوصي انجام داده است و در اين زمينه موفق عمل نكرده‌‏اند كه خودشان هم قبول دارند.
به اعتقاد وي اين طرح موجب تقويت وزارت پست خواهد شد.

همچنين سهراب بهلولي قشقايي نماينده فيروزآباد و عضو كميسيون صنايع و معادن در مجلس ششم درباره اين استيضاح به خبرنگار پارلماني ايلنا ، گفت: با توجه به زمان باقي مانده به حيات وزارتخانه هيچ نيروي توانمندي مسئوليت وزارتخانه را قبول نخواهد كرد.
وي با اشاره به اينكه نمايندگان موافق استيضاح ضعف مديريتي را يكي از دلايل استيضاح وزير دانسته‌‏اند، گفت: ضعف مديريتي در وزارتخانه وجود دارد اما بسياري از موارد كه در استيضاح مطرح شد مربوط به وضعيت مديريت وزراي قبلي است و مواردي ديگر هم خارج از حوزه اختيارات وزير مي‌‏باشد.
قشقايي تصريح كرد: با طرح اين استيضاح مديريت وزارتخانه قوي‌‏تر كه نمي‌‏شود هيچ، ضعيف‌‏تر هم خواهد شد. بهتر بود در اين مدت زماني كه باقي مانده مشكلات را در نشستي با رئيس جمهوري و دولتيان مطرح مي‌‏ساختند و راه حل ارائه مي‌‏شد.
وي در خاتمه خاطر نشان كرد: پيش بيني مي‌‏كنم هيچ فرد عاقلي در اين مدت كم مسئوليت اداره وزارتخانه را قبول نخواهد كرد.

[لينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016