یکشنبه 18 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجارت الكترونيك در كشور ما به حلقه‌اي بسته تبديل شده است ، ايسنا

بخش خصوصي فعال در حوزه‌ي IT براي ارائه‌ي تسهيلات به مردم، با توجه به شناخت خود از بازار و صنعت مي‌تواند، نقاط مناسب تجاري اين بخش را شناسايي و بر روي آن سرمايه گذاري كند.
مهندس محمد صادق جديدي - عضو هيات مديره‌ي انجمن صنفي كارفرمايان شبكه‌هاي اينترنتي ايران - در گفت و گو با خبرنگار سرويس IT خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب، ضمن ارزيابي خود از وضعيت فناوري اطلاعات در كشورهاي توسعه يافته، اظهار داشت: مقوله‌ي ارزش افزوده بر روي خدمات IT و اطلاع رساني در كشورهاي توسعه يافته موضوعيت يافته و شركت‌ها پس از طي شدن مرحله‌ي دريافت پهناي باند و ارائه‌ي سرويس بر اساس آن، به ارائه‌ي خدمات IT به مردم مي‌پردازند.
وي، ادامه داد: استقرار فناوري اطلاعات در اين كشور، با طرح كاربردهاي جديد و تعامل و هماهنگي بخش‌هايي مانند بك بودن، تبليغات و ايجاد سرويس‌هاي جديد، فضايي جهت فعاليت شركت‌ها و ارائه‌ي محصولات جديد و در نتيجه ارتقاء بهره وري و استفاده از سيستم‌ها ايجاد كرده است.
جديدي، افزود: استقرار IT با يك حركت دولتي و استفاده از امكانات آن به طور كامل و همه جانبه امكان پذير نيست، چرا كه ارائه‌ي تسهيلات و خدمات IT به سرمايه‌گذاري و همكاري بخش‌هاي مختلف خصوصي و دولتي نياز دارد.
وي، با اشاره به مقوله‌ي e-commerce در كشورهاي توسعه يافته، اظهار داشت: طرح اين مقوله در كشور ما به حلقه‌ي بسته‌اي تبديل شده كه كسي قادر به باز كردن آن نيست. به اين معني كه همه‌ي مشكلات را به گردن ديگري انداخته و نهايتا كار بي نتيجه باقي مي‌ماند. در حالي كه استقرار تجارت الكترونيك به ايجاد اشتغال و قابليت‌هاي جديد منجر مي‌شود.
وي، ادامه داد: تجارت الكترونيك همراه با ساير مقوله‌هاي مطرح در حوزه‌ي IT مانند بانكداري الكترونيك به بك بون و توانمندي‌هاي مخابرات براي خريد تجهيزات مورد نياز جهت ايجاد پشتيبان وابسته است. به اين معني كه بانك‌ها با نبودن پشتيبان مناسب قادر به ارائه‌ي سرويس هاي الكترونيك نيستند و در نتيجه بحث تجارت الكترونيك امكان‌پذير نمي‌باشد و مردم نيز از قابليت بسيار مهم دريافت سرويس و تسهيلات محروم مي‌شوند.
وي، با تاكيد بر اينكه استفاده از فناوري اطلاعات در كشور ما از جانب سرويس‌دهندگان و استفاده‌كنندگان در حد ابتدايي و در پايين ترين سطح قرار دارد، گفت: تمام تلاش بخش تجاري و صنعت مرتبط با اينترنت در كشور به ارائه‌ي كانكشن اختصاص يافته و ساير بخش‌ها ناديده گرفته شده است.
عضو هيات مديره‌ي انجمن كارفرمايان شبكه‌هاي اينترنتي، ادامه داد: مباحث مرتبط به آموزش مجازي ، برگزاري سمينارهاي اينترنتي و ويدئو كنفراسينگ در كشورهاي توسعه يافته وارد منازل شده است و استفاده از IT در صنعت آموزش صرفه‌جويي زيادي مانند كاهش هزينه‌ي اساتيد جهت آموزش و انجام مسافرت را در پي دارد.
وي، در مورد اقدامات لازم بخش‌هاي فعال IT در كشورهاي براي رسيدن به جايگاه كشورهاي توسعه يافته در جهت ارائه‌ي تسهيلات به مردم، گفت: بخش خصوصي فعال در اين حوزه با توجه به شناخت خود از بازار و صنعت، مي‌تواند نقاط مناسب تجاري را شناسايي و بر روي آن سرمايه گذاري انجام دهد.
جديدي، سرعت كار بخش خصوصي را از جمله دلايلي كه بخش دولتي به جهت قواعد نظارتي خاص توان رقابت با آن را ندارد ذكر كرد و گفت: اين بخش با انجام سريع خريدها و آموزش نيروها و ساختار سازمان، شرايط لازم را جهت رسيدن به هدف مورد نظر و ايجاد تحول در صنعت فناوري را فراهم خواهد كرد.
وي، افزود: سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در بخش PAP، اين قسمت را به بستري براي حركت بانك‌ها تبديل مي‌ند و حتي با فعاليت در اين حوزه مي‌تواند بحث سرويس‌هاي اعتباري، ماشين‌هاي ATM و ساير امكانات را در جهت ارائه‌ي تسهيلات به مردم فراهم كند.

[لينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016