دوشنبه 19 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدگاه علي شميراني درباره افزايش توقعات جامعه از وزارت پست ، ايسنا

ارائه‌ي چندين مجوز و سرعت پيدا كردن در انجام امور قبل از استيضاح وزير پست، توقع جديدي را مبني بر امكان به وقوع پيوستن توقعات در زمان كوتاه در محافل كارشناسي و مطبوعاتي به وجود آورد.
علي شميراني - روزنامه‌نگار حوزه‌ي IT - در گفت وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران
(ايسنا)، افزود: كمتر از دو هفته به زمان رسمي استيضاح اتفاقات مهمي در وزارت خانه رخ داد كه به اعتقاد بسياري از كارشناسان اين اتفاقات مستلزم زمان طولاني است و ‌وقوع آنها در كوتاه مدت پيش بيني نمي‌شد.
وي، ادامه داد: اولين موردي كه در روزهاي باقي مانده از استيضاح مطرح شد بحث صدور مجوز PAP بود. مشاهده ‌شد كه در اين ايام مجوزها به سرعت تدوين ‌شد و در وزارت‌خانه با پذيرش دو موافقت اصولي جهت سرويس PAP توسط بخش خصوصي ظرف كمتر از 10 روز كار خود را آغاز مي‌كنند.
وي، افزود: بحث دوم در خصوص مجوز ICPهاست كه در گذشته با كندي پيش مي‌رفت، اما در صورت مجوزهاي جديد تاخير آن چناني در جريان نبود و عمدتا به يك سري توافق‌ها منجر شد. بحث اپراتور دوم نيز از مواردي است كه دقيقا در اين ايام مطرح مي‌شود.
شميراني، افزود: از ديگر نكات واگذاري 160 هزار سيم كارت، به متقاضيان در روزهاي پاياني كار بود، كه در مجموع اين اتفاقات در آخرين لحظات باقي‌مانده به استيضاح رخ داد. همه‌ي اين اتفاق‌ها در وزارت‌خانه‌اي انجام مي‌شد كه سابقه‌ي انجام چنين امور ضربتي وجود نداشت.
وي، تاكيد كرد: ‌حال برداشت هر شخص از چنين رويدادهايي اين است كه نهايتا در اين وزارتخانه مي‌توان گام‌هاي بلند و سريع تري نيز برداشت، كما اينكه برداشته شد.
شميراني، در ادامه گفت: از ديگر نكات استيضاح اين است كه وزارت پست بايد تعامل بيشتري با مجلس و بخش‌هاي خصوصي داشته باشد. اگر چه اختلافاتي ميان آنها ديده مي‌شود، اما به اين مفهوم نيست كه نبايد با يكديگر تعاملي داشته باشند. نتيجه‌ي اين تعاملات اين است كه رضايت خاطر طرفين را به وجود مي‌آورد و چه بسا در صورت وجود تعاملات موثر شاهد اين استيضاح نمي‌بوديم.
وي، تصريح كرد: اكنون رويكردي به وجود آمده كه گفته مي‌شود كه حال كه وزارت پست از استيضاح موفق بيرون آمده، ديگر نيازي به پاسخ به مجلس و انجمن‌هاي خصوصي و مطبوعات نيست. چه بسا اين نگراني وجود دارد.
ولي از نظر بنده اين استدلال پذيرفته نيست چرا كه خود وزير نيز پذيرفت كه در بخش‌هايي كم‌كاري‌هايي وجود داشته و بايد رفع شود و اين بدين مفهوم نيست كه حال كه وزارت پست از استيضاح موفق بيرون آمده، ارتباط خود را با مجلس انجمن‌هاي خصوصي و مطبوعات قطع كند.

[لينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016