یکشنبه 2 آذر 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چند ISP بزرگ بدون اعمال فيلترينگ فعاليت‌ مي‌كنند، ايسنا

عدم اعمال شرايط يكسان فيلترينگ باعث شده تا نداشتن فيلتر به عاملي براي جذب مشتري به سمت ICPها و ISP ها تبديل شود.
كسري هدايت - مدير عامل ICP آزادنت رسانه - در گفت و گو با خبرنگار سرويس IT خبرگزاري دانشجويان ايران
(ايسنا)، ضمن ارزيابي از نحوه‌ي اعمال فيلترينگ در كشور، گفت: تهيه‌ي ليست سايت‌هاي فيلترينگ بر اساس قوانين و توسط مخابرات انجام و اسامي سايت‌هاي خلاف شئونات اخلاقي و مغاير با امنيت ملي جهت مسدود شدن به ICPها اعلام مي‌شود و سايت‌هاي مذكور با بستن IP و URL فيلتر مي‌شوند.
وي، ادامه داد: اعمال فيلترينگ گاها با اشتباهاتي از جمله مسدود كردن برخي از IPها مواجه مي‌شود كه در برخي از موارد اين اشتباه، از سوي ديتا و يا از سوي مشتريان به ICP اعلام و نسبت به بازكردن آنها اقدام مي‌شود. هدايت، با اشاره به اينكه بسياري از خانواده‌ها، خواهان و موافق اعمال فيلترينگ سايت‌هاي غير اخلاقي هستند، گفت: سياست فيلترينگ در بسياري از موارد مناسب بود، اما در برخي از موارد نيز، تغيير دادن‌ها و بستن سايت‌هاي اجتماعي و سياسي انجام شد كه مدتي بعد مجبور به باز كردن آنها شدند.
وي، ادامه داد: بايد با فرهنگ سازي و ارائه‌ي سرويس مناسب جايگزيني براي فيلترينگ يافت شود، زيرا نهايتا فيلترينگ هم صد در صد موفق نيست و با استفاده از روش‌هايي قابل رد شدن است.
وي، اضافه كرد: از ICPها خواسته شد تا هر سايت غير اخلاقي را با تشخيص خود فيلتر كنند و ما نيز با توجه به اينكه متعدد پاسخگو هستيم، بايد اين مورد را بپذيريم. سياست فيلترينگ در كشور نسبت به كشوري مانند امارات معتدل است اما در هر صورت امكان اشتباه و كم‌وكاست هم در اين زمينه وجود داشت و گاها با شكايت از سوي مشتريان نيز مواجه شديم.
وي، خاطر نشان كرد: چند ISP بزرگ بدون كنترل و هيچ پيگرد قانوني بدون اعمال فيلترينگ در حال فعاليت هستند و همين نكته معضلات در بازار اينترنت ايجاد كرده است. اين اقدام آنها اين تصور را ايجاد مي‌كند كه ICPها بر خلاف قانون و سرخود، به فيلترينگ پرداخته‌اند.
وي، افزود: عدم اعمال شرايط يكسان فيلترينگ باعث شده تا نداشتن فيلتر به جاي مواردي مانند كيفيت سرويس‌ها يا نحوه‌ي پشتيباني عامل جذب مشتري به سمت ICP و ISP باشد. اين مساله وجهه‌ي فيلترينگ را از بين برد و نتيجه‌ي نهايي مورد نظر از اعمال فيلترينگ حاصل نمي‌شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016