یکشنبه 2 آذر 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هزينه‌ي نصب سيستم‌هاي شنود بسيار بالاست، ايسنا

براي هر شنود فرستنده و گيرنده‌اي مورد نياز است كه مستلزم اين است كه شركت توليد كننده دستگاهها را به فرستنده و گيرنده‌ي قوي در سراسر نقاطي كه به فروش مي‌رسند مجهز كند كه هزينه‌ي بالايي مي‌طلبد و به هيچ وجه با قيمت تمام شده‌ي اين كالاها همخواني ندارد.
مهندس وحيد مكوندي - مسوول بازاريابي يك شركت الكترونيكي - در گفت و گو با خبرنگار سرويس الكترونيك ايسنا، با بيان اين مطلب، اظهار داشت: دستگاه‌هايي كه امكان شنود را فراهم مي‌كنند، فرستنده‌ي بسيار قوي كه بتواند امواج واطلاعات را به كيلومترها دورتر بفرستند نياز دارد كه از نظر علمي امكان‌پذير مي‌باشد، ولي بحث فناوري ارسال اطلاعات و دريافت آن هنوز بحث ساده و ارزان قيمتي نيست كه در اين دستگاهها با اين تيراژ و اين قيمت‌ها تعبيه شود.
وي، خاطر نشان كرد: در مخابرات كابلي هنگامي ارسال اتفاق مي‌افتند كه از طريق سيم يا كابل و يا محيطي رسانه‌اي سيگنالي فرستاده شود. هوا يكي از اين رسانه‌هاست به شرطي كه سيگنالي در هوا به صورت امواج الكترومغناطيسي انتشار پيدا كند و زماني شنود امكان پذير است كه به شبكه‌ي تلفن دسترسي داشته باشيم يا ميكروفني در نزديكي آن نصب شده باشد.
وي، ادامه داد: اگر ميكروفن به سيم وصل باشد، نياز به سيم بسيار بلندي دارد كه اين صدا شنيده شود و اگر به صورت انتشار امواج عمل كند نياز به يك آنتن ارسال كننده دارد و اين آنتن نياز به دستگاههاي تقويت كننده نيز دارد و بحث ساده‌اي نيست كه به سادگي انجام پذيرد.
وي، افزود: گاهي اوقات امواجي كه از سوئيچ‌هاي مخابراتي منتشر مي‌شود توسط سوئيچ مجاور جذب شده و صدا شنيده مي‌شود و ممكن است اتفاقي به وجود آيد و يا فرد گروه يا نهادي مسوول انجام اين كار شوند و با ابزاري روي خط بيايند و شنود اتفاق مي‌افتند، و يا در ريسيورهاي ماهواره‌يي امواج همسايه را مي‌توان دريافت كرد كه اگر بخواهد به طور دائمي انجام پذيرد نياز به ابزار ارسال قوي پيدا مي‌كند كه در لوازم صوتي و تصويري وجود ندارد و اگر خيلي قوي باشد نمي‌توان آن را مخفي كرد زيرا ابعادش بسيار بزرگ مي‌شود.
وي در پايان با اشاره به اينكه نمي‌توان ادعا كرد كنترل كيفيت به شكل صد در صد انجام مي‌شود، گفت: در كارخانجات دستگاهي به نام كنترل كيفيت وجود دارد و بعد از گذراندن اين مرحله اجناس وارد بازار مي‌شوند و مراكز خدمات بعد از فروش براي رفع نواقص احتمالي قرار داده مي‌شوند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016