جمعه 14 آذر 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلاش آمريکا براي مقابله با خارج شدن کنترل اينترنت از مديريت ICANN ، آي تي ايران

ايالات متحده اعلام کرد که از شکل گيري گروهي تحت نظر سازمان ملل براي کنترل و مديريت اينترنت جلوگيري خواهد کرد. به گزارش گلف ديلي نيوز يک مقام ارشد ارتباطات دولت آمريکا امروز اعلام کرد که در اجلاس جهاني سران جامعه اطلاعاتي که قرار است هفته آينده( 10 – 12 دسامبر) در ژنو برگزار شود از اين موضوع که گروهي تحت عنوان کنترل اينترنت تحت نظر سازمان ملل تشکيل شود حمايت نخواهند کرد.
David Gross مسئول هماهنگ کننده ارتباطات بين الملل و خط مشي اطلاعاتي دولت آمريکا که سرپرستي هيات اعزامي اين کشور به اجلاس ژنو را بر عهده دارد خاطر نشان کرد که از طرح پيشنهادي به سازمان ملل با عنوان " پيدايش و همبستگي ديجتيالي " که توسط کشورهاي آفريقايي حمايت مي شود، و شامل پروژه هايي براي زير ساخت هاي اقتصادي در جهان توسعه يافته است پشتيباني نخواهد کرد.
Gross پيش از ترک کشورش براي سفر به ژنو به خبرنگاران گفت: علي رغم اين ما با بحث در اين مورد در نشست ژنو و حتي در قطعنامه پاياني مخالفتي نخواهيم کرد .
وي افزود: ما مطمئن هستيم که نظرات ما به شکلي شفاف از سوي همه کشورها شنيده مي شود و به صورت اعلاميه اي جداگانه منتشر مي شود.
چين، برزيل و تعدادي ديگر از کشورهاي منتقد به امريکا و کشورهاي توسعه يافته معتقدند که سياستگذاري کلان روي اينترنت بايد به صورتي جدا از حالت فعلي انجام گيرد. پيش بيني مي شود اين بحث يکي از پرمناقشه ترين بحث هاي اجلاس هفته آينده باشد .
Gross مي گويد: ما معقديدم اين موضوع بسيار مهم است که مديريت فعلي اينترنت همچنان در اختيار بخش خصوصي باقي بماند. به اعتقاد ما هيچ جايي به اندازه مرکز نيمه خصوصي ICANN صلاحيت و ظرفيت مدريت اينترنت را ندارد.
به گفته وي ICANN هم اکنون يک فرصت و يک مکان مناسب براي دولت ها و ورودي هاي اطلاعاتي آنهاست جايي که نگراني هايي درباره بخش هاي فني اينرنت وجود دارد.
کنترل ا ينترنت يکي از مهمترين بحث هاي پرمناقشه اجلاس سران جامعه اطلاعاتي است که بحث عمده آن روي شکاف ديجيتالي بين کشورهاي فقير وغني متمرکز است.
ماه گذشته رييس اجراني نشست سران خاطر نشان کرد که از پيشرفت در رسيدن به توافق درباره قطعنامه پاياني اجلاس تا قبل ازآغاز آن نا اميد شده است.

[لينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016