سه شنبه 9 دی 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارائه‌ سرويس ”ISDN“ از ابتداي سال 82، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فناوري اطلاعات
مديركل پشتيباني- فني ارتباطات شهري شركت مخابرات استان تهران با اعلام ارائه‌ي سرويس ISDN از ابتداي سال82 گفت: در خطوط ISDN يك زوج سيم و دو خط با در اختيار داشتن دو تلفن و پرداخت حق شارژ معمولي، سرعت و كيفيت ارتباطات، فوق‌العاده افزايش مي‌يابد.
مهندس ”احمد نظرپور“، در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين مطلب درباره‌ي مزايا و امكانات سرويس هاي ISDNافزود: در اين سيستم، سرعت بالايي در اختيار مشتركان قرار مي‌گيرد كه در مقايسه با خطوط معمولي با حداكثر 64 كيلو بيت بر ثانيه اين خطوط مي‌تواند تا 128 كيلو بيت بر ثانيه اطلاعات را رد و بدل كند.
وي افزود: در اين خطوط، از طريق يك زوج سيم، دو خط تلفن مجزا ارائه مي‌شود كه در كنار آن امكان افزايش شماره‌ها بنا به نياز وجود دارد، اما از ميان خطوط تعريف شده تنها 2 خط تلفن مي‌توانند همزمان مورد استفاده قرار گيرند.
وي ياد آور شد: در تلفن‌هاي معمولي، كانال انتقال ديتا و Voice مجزا نيست؛ در حالي كه در خطوط ISDN اين دو كانال از يكديگر مجزا هستند، لذا با جدا بودن كانال انتقال ديتا، ديگر مشكل نويز هم‌شنوايي بر روي خطوط پيش نمي‌آيد. ضمن اينكه اين نوع خطوط در استفاده از تلفن تصويري بسيار مطلوب است و انتقال تصاوير با سرعت بالايي انجام مي‌شود.
وي درباره‌ي سرويس‌هاي ارائه شده توسط اين شبكه گفت: ISDN داراي سرويس‌هاي مكمل است كه نمونه‌ي آن MSN (اختصاص چند شماره‌ي تلفن به يك خط)، CLIP (امكان مشاهده‌ي شماره‌ي تماس گيرنده)‌، CLTR (امكان جلوگيري از ارسال شماره‌ي مبدا ارتباط)، ‌sub-Addressing (امكان قبول تقاضاي تماس گرفته شده براي ثبت) و بسياري از امكانات ديگر است.
مهندس نظرپور درباره‌ي مراحل درخواست و نصب اين سرويس توسط شركت مخابرات، گفت: متقاضيان با مراجعه به امور مشتركان مراكز و تكميل فرم مربوط در كوتاه‌ترين زمان ممكن مي‌توانند سرويس را دريافت كنند. چرا كه سرويس در مراكز آماده است و با وجود شبكه و وجود يك زوج سيم از محل درخواست مشترك تا مخابرات، اين سرويس سريعا ارائه مي‌شود. ضمن اين كه يك مشترك مي‌تواند با وجود يك تلفن آن را تبديل به خطوط ISDN كند.
مدير كل پشتيباني- فني ارتباطات شهري شركت مخابرات استان تهران در هزينه‌هاي مربوطه ياد آور شد: سرويس ISDN داراي هزينه‌ي اول شامل وديعه در خط تلفن است كه طبيعا با ارائه‌ي دو خط تلفن حدود 200 هزار تومان وجود برابر يك خط تلفن معمولي دريافت مي‌شود و حق مكالمه نيز مانند تلفن معمولي است و مبالغ مازادي دريافت نمي‌شود. ضمن اين كه مشتركان پس از دريافت سرويس بايد اقدام به خريد دستگاه NT كه مبدل خط تلفن است، نمايند و آن را در كنار تلفن خود نصب كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016