دوشنبه 25 اسفند 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراگير شدن وبلاگ‌ها، توجه بنگاه‌هاي اقتصادي را به خود جلب كرده است، ايسنا




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




”شهاب مباشري” گرداننده نشريه اينترنتي فروغ در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: شركت‌هايي كه سرويس‌ها و خدمات وبلاگ‌ها را ارائه مي‌دهند، اصولا پشتوانه‌هاي اقتصادي محكمي يافته‌اند. بخش عمده‌اي از اين سرويس‌هاي وبلاگ به صورت رايگان است، لذا نگراني انقراض وبلاگ‌ها به علت مشكلات مالي وجود ندارد.
مباشري، در خصوص محتواي وبلاگ‌هاي فارسي، گفت: تعداد وبلاگ‌هايي كه با كيفيت بالاتري در حال توليد محتوا هستند، در حال رشد است و اين جاي اميدواري است.
وي، ادامه داد: نمي‌توان توقع داشت كه وبلاگ‌ها براي نوشتن و رعايت سطح كيفيت محتوا تابع يك سري قواعد و چهارچوب‌هاي مشخصي باشند، چرا كه با توجه به ويژگي‌هايي كه وب لاگ داراست در اختيار هر كس از هر تيپ و شخصيتي قرار مي‌گيرد.
مباشري، خاطر نشان كرد: جامعه‌ي وبلاگ‌نويسان بايد با هم تعامل داشته و از نوشته‌هايي كه كيفيت بهتري دارد، استقبال كنند تا بيشتر و پررنگ‌تر در معرض توجه قرار گيرند.
وي، نظارت بر وب‌لاگ‌ها را امكان پذير ندانست و گفت: اگر بخواهيم دسترسي به بعضي از وبلاگ‌ها را مسدود كرده و يا جلوي انتشار آنها را بگيريم، با توجه به سرويس دهنده‌هاي متنوع و متعدد وب لاگ، هزاران راه ديگر براي انتشار وبلاگ باز است. امروزه نشر در وب يا استفاده از ابزار وبلاگ آنقدر سهل و ساده و گسترده شده كه نظارت بر آن شدني نيست.
وي، در خصوص تاثير وبلاگ در زبان فارسي، تصريح كرد: وبلاگ فرصت و بهانه‌اي شده تا استفاده از ظرفيت هاي فراموش شده‌ي زباني پر رنگ‌تر ديده شود و بخشي از زبان كه لحن محاوره‌يي است در وبلاگ‌ها ديده ‌شود كه جاي نگراني نيست.
مباشري، گفت: با توجه به دارا بودن نويسنده‌هاي متعدد و ابزارهاي تكنولوژيك، ما لحظه به لطظه شاهد تحول نحوه‌ي نشر و انتشار وبلاگ‌ها هستيم.
وي، تاكيد كرد: هر رسانه‌اي مخاطب خاص خودش را دارد و اين تصور كه وبلاگ‌ها بتوانند جاي رسانه‌هاي ديگر را بگيرند، درست نيست، چرا كه آنقدر مخاطب براي هر كدام از اين رسانه‌ها وجود دارد كه با كمي تغييرات در كميت مخاطبان همه‌ي اين‌ها مي‌توانند به حيات خودشان ادامه داده و مشتريان خود را داشته باشند.
مباشري، گفت: با نفي درآمدزايي وبلاگ‌ها، بيشتر وبلاگ‌ها ابزاري هستند براي پر كردن اوقات فراغت نويسنده‌هايشان. در وهله‌ي اول چيزي كه باعث جلب توجه مخاطبان به وبلاگ مي‌شود محتواست و در كنار آن قالب مناسب وبلاگ حائز اهميت است. هر چه قالب ساده تر، زيباتر و سبك‌تر باشد خواننده‌هاي عمومي آن راحت‌تر با آن رو به رو شده و چه بسا به مشتريانش هم اضافه شود.
وي، در پايان افزود: براي مخاطبان رهگذر و عمومي يك وبلاگ ساده زيبا و سبك موثر است يعني باز شدن آن در اينترنت زمان زيادي نبرد و دردسر نداشته باشد.





















Copyright: gooya.com 2016