سه شنبه 26 اسفند 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هدف‌گذاري حوزه‌ي ارتباطات و فناوري اطلاعات در سال ‌٨٣ ، از سوي تني چند از مسؤولان پستي و مخابراتي ، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جامعه اطلاعاتي - ارتباطات
در آستانه‌ي سال نو خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان اهم اهداف و اولويت‌هاي برخي از مسؤولان وزارت ارتباطات، شركت پست و شركت مخابرات را در سال ‌٨٣ جويا شده‌است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




”مهندس مقدس” معاون پارلماني وزير ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات بيان داشت: هدف ما در سال آتي فعال كردن شبكه‌ي ‌٣٠ هزار كيلومتري فيبر نوري است، كه با نصب تجهيزات لازم در ‌٦ ماه اول و بهره‌برداري از آن در ‌٦ ماه دوم، بزرگترين خدمت در طول ‌١٥ سال آينده‌ي كشور به شبكه‌ي ارتباطي كشور خواهد شد؛ به عبارتي گام بزرگي در راستاي تحقق اهداف برنامه‌ي چهارم در زمينه‌ي تلفن ثابت، ديتا و تلفن سيار را برمي‌داريم.

”دكتر علي كرمانشاه” معاون بين الملل وزير ارتباطات نيز به خبرنگار ايسنا، گفت: فكر مي‌كنم در حوزه‌ي بين الملل، حفظ موقعيت فعلي اين وزارت‌خانه به خصوص در ITU زمينه‌يي است كه مي‌تواند محور فعاليت‌هاي سال آينده باشد. در زمينه‌ي IT نيز وزارت‌خانه بايد ساختارها، فراينده‌ها و ظرفيت لازم را فراهم كند تا بتواند وظيفه‌ي خود را در زمينه‌ي IT به انجام رساند و قطعا حوزه‌ي ياد شده، حوزه‌ي پر چالشي خواهد بود.

”دكتر علي اكبر صنعتي” مديرعامل شركت مخابرات ايران به خبرنگار ايسنا، گفت: در شاخه‌ي روستايي تكميل دفاتر خدمات ارتباطي در روستاهاي بالاي ‌١٠٠ نفر، نصب تلفن ثابت در منازل روستاهاي پرجمعيت، بهره‌برداري از شبكه‌ي فيبرنوري، واگذاري حدود ‌٣ ميليون تلفن ثابت در كل استان‌ها و هم‌چنين آغاز كار بخش خصوصي در ارائه‌ي ‌٢ ميليون تلفن ثابت، جمع آوري كليه‌ي تلفن‌هاي آنالوگ و تبديل شبكه به سيستم ديجيتال، انجام تعهدات در خصوص ثبت‌نام‌هاي اخير تلفن‌همراه و آغاز به كار اپراتور دوم و ارائه‌ي سيم‌كارت‌هاي اعتباري در اواخر سال آينده از اهم فعاليت‌ها در سال ‌٨٣ خواهد بود.

”مهندس سعيد فائقي” مدير عامل شركت پست به خبرنگار سرويس ارتباطات ايسنا، گفت: ما به عنوان پست به دنبال تحقق پيشخوان دولت الكترونيكي هستيم و در همين رابطه مقدمات آن فراهم شده و فكر مي‌كنم در سال ‌٨٣ موفق شويم وب‌كيوسكها نصب شوند.

”مهندس جلال محفوظي” معاون امور بين الملل شركت مخابرات ايران در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات ايسنا، تصريح كرد: واگذاري ‌٦/٥ ميليون تلفن سيار و كمك از نيروهاي خارج از شركت مخابرات، ارائه‌ي ارتباطات زير ساخت به اپراتور دوم، شركت‌هاي PAP و همجچنين ارائه‌ي زيرساخت براي واگذاري سيم‌كارت‌هاي اعتباري، ارائه‌ي ‌٥/٣ ميليون تلفن ثابت به استان‌ها طبق هدف‌گذاري مقام وزارت و آماده شدن بستر و زيرساخت‌هاي لازم آن از جمله سرفصل‌هاي مهم در سال ‌٨٣ خواهد بود.

”مهندس محمود خسروي” مدير عامل شركت مخابرات استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات ايسنا، يادآور شد: كاهش زمان انتظار واگذاري تلفن ثابت، ايجاد بستر لازم براي استان و دسترسي با سرعت بالا به شبكه‌هاي اطلاع رساني و ايجاد سرويس‌هاي ارزش افزوده از اهم اهداف در سال ‌٨٣ خواهد بود.

”مهندس حسن زاده” مدير عامل پست بانك در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات ايسنا، تصريح كرد: هدف عمده‌ي ما در سال ‌٨٣ تغيير فرهنگ بانكداري از وضعيت سنتي به مدرن و بر پايه‌ي فناوري اطلاعات خواهد بود.
در همين رابطه در صدديم مبناي كارمان IT باشد و در همين رابطه طرح جامع نرم‌افزاري تهيه شده و پياده سازي آن نيز آغاز شده و در صدديم تا اواخر سال آتي بتوانيم پروسه‌ي تغيير را به پايان برسانيم و پست بانك بتواند بر مبناي فناوري اطلاعات عمليات خود را انجام دهد.

”مهندس رستمي” مسؤول مركز sms شركت مخابرات ايران، به خبرنگار ايسنا، گفت: ما نوكر مردم هستيم؛ مشروط به اين كه خودمان نيز به آن معتقد باشيم. به تبع، اين نوكري بار سنگيني را به عهده‌ي ما مي‌گذارد كه به دنبال اين قضيه در سال ‌٨٣، فعال سازي ‌٢٥ درصد قرارداد به ميزان حدود ‌٦٠٠ هزار مشترك و توسعه‌ي مركز sms مطرح است، همچنين وارد عمل شدن بخش خصوصي در اين بعد كه به نوعي كار آفرين است مد نظر است.





















Copyright: gooya.com 2016