یکشنبه 2 فروردین 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زمان تحویل سال نو، مصطفی قوانلو قاجار

آغاز سال نو در همه جا برای کسانی که اقوامی در آن سوی دنیا دارند مسئله مهمی است. در اين مقاله منابع اينترنتي در زمينه سال نو و ارسال کارت هاي تبريک الکترونیکی نوروزي معرفي شده اند


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




زمان تحویل سال نو در شهرهای بزرگ دنیا برای کسانی که اقوامی در آن سوی دنیا دارند مسئله مهمی است. در یک سایت اینترنتی شهرها به تفکیک الفبای انگلیسی مرتب شده وزمان تحویل سال نو در کنار آن ذکر شده، با کلیک بر روی هر شهر اطلاعات مفصل تری از آن شهر به نمایش در می آید.
iranscope.ghandchi.com/Anthology/Norouz/saltahvil.htm

کارت تبریک الکترونیکی فارسی

یک حقیقت تلخی پیرامون سال نو وجود دارد که همیشه آزارم می دهد.سال پیش کارت تبریکی الکترونیکی از دوستی دریافت کردم که عکسی از گل های باز شده برآن نقش بسته شده بود.منبع ارسال نامه مشخص بود.ارسال کننده نامه از یک سایت خارجی مخصوص کارت تبریک استفاده کرده بود و البته از کارت هایی با دسته بندی (Celebrate Spring)، لابد نمی دانست آن چه غربی ها به نام (جشن بهار) می شناسند اساسا با نوروز باستانی ما تفاوت دارد.گرچه تقصیر این دوست عزیز نبود.یکی از دوستان هم تعریف می کرد که به مناسبت سال نو شمسی برای او کارت تبریک سال نو میلادی فرستاده اند.واقعیت این است که کمتر از انگشتان دو دست سایت فارسی برای فرستادن کارت تبریک الکترونیک وجود دارد و حتی یک سایت حرفه ای هم وجود ندارد که برای همه روزهای مهم سال ، مراسم واعیاد ایرانی ، اسلامی کارت تبریک داشته باشد.
بنابراین کاربران اینترنت مجبورند به سراغ سایت خارجی بروند.اما در میان سایت های داخلی چند سایت خوب وکارآمد وجود دارند. شاید این یکی از عجایب فضای سایبر ایرانی باشد که با وجود خیل عظیم طراحان وگرافیست ها کمتر کسی دراین زمینه کار کرده است.

www.iranmania.com/cards
یکی از بخشهای وب سایت iranmania ، قسمت کارت پستال الکترونیکی است. Iranmania یکی از معدود سایت های ایرانی است که در طراحی کارت های تبریک به ویژه برای نوروز83 مشارکت داشته دربخش کارتهای عید نوروز این سایت ، در مورد رسوم ایرانی ویژه عید نوروز ، سفره هفت سین ، حاجی فیروز و دعای سال تحویل کارت های جالبی خواهید یافت.

www.4icards.com
4icards یکی از بهترین وب سایتهای فارسی ویژه ارسال کارت تبریک است .طریقه ارسال کارت تبریک بسیارآسان است.حتی می توانید پیغام تبریکی برای گیرنده نامه ارسال کنید.در این وب سایت تصاویر زیبایی از ابنیه تاریخی ، آثار هنری و آداب و رسوم ایران و همچنین کارتهایی برای مناسبتهای مختلف وجود دارد . در بخش Graphics این سایت ، کارتهای متنوعی برای عید نوروز با کیفیت تصویری مناسب ارائه شده است .

www.hasht.com/services/greetings
در بخش greetings سایت hasht ، از قالبی مشابه فهرست های موضوعی موتورهای جستجو، برای دسته بندی موضوعات استفاده شده و تعداد کارتهای موجود در هر گروه مشخص است .دربخش اعیاد، برای عید نوروز 71 کارت تبریک وجود دارد.عید نوروز در زیر مجموعه خود به کارت تبریک هایی مخصوص سفره هفت سین، حاجی فیروز، دعای تحویل سال وسیزده بدر تقسیم می شود.علاوه براین ، بازدیدکنندگان نیز می توانند یک فهرست جدید ایجاد کنند و یا کارت تبریک جدیدی را در فهرستهای موجود قرار دهند .هنگام فرستادن کارت تبریک شما می توانید تعداد افراد گیرنده را تعیین کنید تا اگر می خواهید در زمانی کوتاه برای دوستان پرشمار خود کارت تبریک بفرستید تنها یک بار این کار را انجام دهید.

www.postchi.com/postcards

این وب سایت نیازی به معرفی ندارد، زیرا از پیشگامان ارسال نامه های الکترونیکی فارسی در اینترنت است.اما کارت های جدیدی برای نوروز83 طراحی نکرده است.

www.persiancards.com

Persiancards یکی از سایت های خوب فارسی است که توسط افسانه و آزاده فارغ التحصیلان رایانه سه سال پیش طراحی شد. نفطه قوت این سایت درطراحی کارتهای متحرک(flash)است.این کارتهای انیمیشنی چند حرکت کارتونی را برای نشان دادن مفهوم کارت به نمایش می گذارند. این گونه کارتها که گاهی اوقات صدا را نیز به همراه دارد.به خوبی می تواند گیرنده پیام را از احساس فرستنده مطلع کند. کارتهای این وب سایت بر حسب موضوع دسته بندی شده و در دو گروه فارسی و انگلیسی قرار دارند . همچنین برای مناسبتهای خاص ایرانیان مانند عید نوروز وشب یلدا کارت های زیبایی ارائه شده است. اما متاسفانه این سایت اکنون به دلیل مشکلات فنی قابل استفاده نیست.در صفحه اول سایت چنین توضیح داده شده:« مشکل سایت، اسپم شناخته شدن ایمیل ها است که متاسفانه تاکنون راه حلی برای رفع آن پیدا نکردیم و خوشحال می شویم پیشنهادات و نظرات فنی شما را دریافت نماییم»
ازدیگر سایت های فارسی می توان ازسایت های farsinet.com/ecards و amirsemnani.com/AmirCard.htm نام برد که نسبت به همتایان خود در رتبه های پایین تری قرار می گیرند.
***





















Copyright: gooya.com 2016