شنبه 29 فروردین 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردبير هفته نامه‌ي عصر ارتباط: روزنامه‌نگاران حوزه‌ي IT چندان حرفه‌يي نيستند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جامعه اطلاعاتي - ارتباطات
سردبير هفته‌ نامه‌ي عصر ارتباط، گفت: روزنامه‌نگاران IT نويس مانند ساير روزنامه‌نگاران نياز به تشكيل يك انجمن حرفه‌يي دارند، تا جايگاه IT نويسي در مطبوعات ايران مستحكم‌تر شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




”ايمان بيك” در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ‌اظهار داشت: روزنامه‌نگاري در حوزه‌ي IT با توجه به اين كه چند سالي از آغاز فعاليتش در صفحات IT نشريات مي‌گذرد هنوز حوزه‌ي جواني است و استحكام و شكل لازم خود را نيافته است، همچنين روزنامه‌نگاران اين حوزه مانند ساير حوزه‌ها چندان حرفه‌يي نيستند و نياز دارند خودشان را نسبت به مفاهيم IT به روز نگه دارند.
وي، افزود: بايد پيوند حرفه‌يي بين اهالي اين حوزه ايجاد شود، تا روزنامه‌نگاران و مسؤولان IT بتوانند راهكارهاي بهبود فعاليتشان و كسب توان بيشتر را در اين حوزه بررسي كنند و با همدلي با يكديگر به رشد روزنامه‌نگاري IT كمك كنند.
وي، با بيان اين كه ديد صرفا تجاري در حوزه‌ي IT سبب مي‌شود مطبوعات اين حوزه محلي براي كسب درآمد صاحبان آن شود، عنوان كرد: به طور طبيعي بعد تجاري در هر نشريه‌ي چاپي كه صفحاتي را به IT اختصاص مي‌دهد قابل انكار نيست و خود اين امر نشان دهنده‌ي اين موضوع است كه IT جايگاه خود را در رسانه‌ها باز كرده است، اما اگر رسانه‌اي صرفا به دنبال اهداف تجاري باشد ممكن است با تامين نشدن اهداف تجاري صاحبان آن رسانه با توقف مواجه شود و روزنامه‌نگاران آن رسانه با مشكلات فراواني برخورد كنند.
وي، تاكيد كرد: روزنامه‌نگاري فناوري اطلاعات با توجه به افزايش روز به روز تعداد صفحات IT در نشريات نياز به IT نويسان جديد دارد تا با آموزش و تخصص لازم وارد اين عرصه شوند، همچنين IT نويسان قديمي نيز بايد آموخته‌هاي خود را باز آموزي كنند و امكانات لازم براي آشنايي با دانش‌هاي روز را داشته باشند.
ايمان بيك، با بيان اين كه فناوري اطلاعات آميخته با شفافيت است، گفت: اما در ايران هنوز شفافيت در انتشار اخبار وجود ندارد و IT نويسان جديد بايد در تهيه‌ي مطالب خود به اين مساله توجه داشته باشند تا فناوري اطلاعات به مفهوم واقعي خود رشد يابد.
وي، ابراز داشت: IT در برگيرنده‌ي مسايل اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي است و IT نويسان بايد بتوانند اين مسايل را با IT پيوند دهند.
وي، در پايان تاكيد كرد: براي بهبود معضلات روزنامه‌نگاران IT منابع خبري بايد اهميت اطلاع رساني در حوزه‌ي فناري اطلاعات را درك كنند، همچنين اعمال نظرهاي همگاني از جانب IT نويس‌ها و اساتيد روزنامه‌نگاري و ساير حوزه‌هاي تامين كننده‌ي اخبار ICT سبب مي‌شود ICT در كشور توسعه و گسترش موثري داشته باشد.





















Copyright: gooya.com 2016