سه شنبه 17 شهریور 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدارس هندوستان برای راه اندازی رایانه ها از انرژی خورشیدی استفاده می کنند، حمیده اسماعیلی، خبرگزاری سینا

مقامات رسمی دولت هند در ایالت "اوتار پرادش" درصدد اجرای پایلوت طرحی هستند تا براساس آن از انرژی خورشیدی برای راه اندای رایانه های مدارس روستائی استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری سینا به نقل از پایگاه اینترنتی "بی بی سی" ، نزدیک به 80 درصد از خانواده های روستایی ایالت اوتار برق ندارند ویا از معضل قطع بی وقفه برق به علت اشکالات فنی رنج می برند.
اکثر خانواده ها برای ایجاد روشنایی از چراغ نفتی استفاده می کننند و هنوز دولت هیچ راه کاری برای اکثر مدارس ابتدایی این ایالت که اصلا برق ندارند، نیندیشیده است.
این طرح بر آن است تا با استفاده از انرژی خورشیدی بر بحرانهای ناشی ازقطع برق مناطق روستایی غلبه کند.
یکی از مسولین پروژه ذکر شده در فوق به گزارشگر بی بی سی گفت: سال گذشته به دنبال اجرای پروژه های آموزشی دولت ،در حدود یک هزار رایانه برای مدارس ابتدایی 70 بخش ایالت اوتار خریداری شد. این در حالی بود که مدارس اصلا برق نداشتند و به علاوه در ابتدا لازم بود که به خود معلمین شیوه های تدریس الکترونیکی آموزش داده شود.
"پاتنایک "یکی از بانیان این طرح گفت: "وقتی که کنتورهای AC خورشیدی آماده شوند،استفاده از رایانه ها درمدارس مناطق روستائی به راحتی استفاده از پنکه های دستی خواهد بود."
بنا بر طرحهای توسعه فناوری اطلاعات دولت هند تاکنون بیشتر از هزار رایانه در سال جاری برای مناطق روستائی خریداری کرده است و این در حالی است که اکثر این مناطق از معضل کمبود برق رنج می برند.
GB پاتنایک عضوپارلمان انرژی دولت اظهار داشت، برای غلبه بر این مشکل برآنیم تا از پروژه انرژی خورشیدی برای راه اندازی رایانه ها استفاده کنیم.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




هزینه راه اندازی طرح استفاده از انرژی خورشیدی برای راه اندازی رایانه ها در یک مدرسه چیزی حدود یک هزار پوند است که البته برای اکثر مدارس بسیار گران است.
"شارما" یکی از اعضای دیگر پارلمان انرژی دولت هند بر این عقیده است که صرف این هزینه بالا برای راه اندازی رایانه های مدارس ابتدایی مناطق روستائی ارزش این کار را دارد.





















Copyright: gooya.com 2016