چهارشنبه 2 دی 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عمليات اجرايي تشكيل نظام صنفي رايانه‌يي در 6 استان كشور، ايتينا

رئيس انجمن شركت‌هاي انفورماتيك گفت:‌ از دو هفته آينده عمليات اجرايي تشكيل نظام صنفي رايانه‌يي در 6 استان «گيلان، مازندران، اصفهان، فارس، يزد و خراسان» به طور همزمان آغاز مي‌شود.

سهيل مظلوم در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به جلسه تشكيل نظام صنفي رايانه‌يي كشور در استان خراسان كه در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان تشكيل شد، اظهار داشت: در اين جلسه “طبرئي“ رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان خراسان، به اين موضوع اشاره كرد كه خوشبختانه در مشهد به لحاظ نيروي متخصص در بخش‌هاي دولتي و خصوصي با كمبود مواجه نيستيم، همچنين در دو، سه سال اخير در برنامه تكفا تلاش‌هاي خوبي در زمينه‌ي مباحث فناوري اطلاعات شده است.
مظلوم در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا تاكيد كرد: «رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان هم‌چنين به برنامه چهارم اشاره كرد و گفت: با اين برنامه كه در حقيقت چندين ماده‌اش به بحث فناوري اطلاعات اشاره دارد تصور مي‌كنم جهش خوبي را در اين حوزه شاهد باشيم.

طبرئي، با بيان اينكه از سال 80 در استان خراسان بحث دولت الكترونيك را مطرح كرديم، اظهار داشت: در سطح استان خراسان، بيشترين اعتبارات سال 82 را در بحث فناوري اطلاعات به آموزش و پرورش اختصاص داديم و در حال حاضر نيز تمركزمان بر روي آموزش كاركنان است.
طبرئي خاطرنشان كرد: در استان خراسان سعي شده كه كارهاي كنترلي و نظارتي به نهادهاي بخش خصوصي واگذار شود كه ما از اين كار استقبال مي‌كنيم و اميدواريم هر چه زودتر با شكل گرفتن نظام صنفي رايانه‌يي بتوانيم كارهاي فناوري اطلاعات را هم به اين نظام صنفي منتقل كنيم.»

گفتني است در اين جلسه “دكتر سپهري‌راد“ دبير شوراي عالي انفورماتيك، اظهار اميدواري كرد كه در طول سال 83 بتوان حداقل در 10 استان، نظام صنفي رايانه‌يي را پياده كرد تا در طول دوره فعلي نيز بتوان سازمان نظام صنفي را در كشور راه‌اندازي كرد.
وي با اشاره به اينكه قانون حمايت از پديدآورندگان نرم‌افزار تصويب شده است، گفت: براي اجرايي شدن آن نياز به همكاري همه سازمان‌ها از جمله نيروي انتظامي و قوه قضائيه داريم تا اجراي اين قانون به خوبي انجام شود.

در اين جلسه، همچنين “احمدي“ معاون اصناف و بازرگانان وزارت بازرگاني، گفت: نظام صنفي رايانه‌يي و قانون نظام صنفي رايانه‌يي مكمل هم هستند و اميدواريم تجربه نظام صنفي رايانه‌يي تجربه خيلي خوبي باشد تا صنوف ديگر هم از اين تجربه نظام صنفي رايانه‌يي استفاده كنند.
وي، در ادامه به تشكيل شوراي اختلاف و نقشي كه اين شورا پس از شكل‌گيري در رابطه بين دولت و حاكميت و بخش خصوصي و اصناف ايجاد مي‌كند اشاره كرد.

همچنين ”مهندس مظلوم” رئيس انجمن شركت‌هاي انفورماتيك، در اين جلسه به تشريح وظايف و اختيارات «شوراي انتظامي استان، شوراي انتظامي تجديد نظر و شوراي انتظامي كل» پرداخت.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مظلوم به اجزاي نظام صنفي رايانه‌يي اشاره كرد و گفت:‌ اين اجزا مركب از شركت‌ها، فروشگاه‌هاو مشاوران هستند و همچنين «نظام صنفي رايانه‌يي استان‌ها، هيات عمومي صنف، شوراي مركزي و رئيس سازمان» از اركان نظام صنفي هستند كه به طريق دموكراتيك و از مشاركت شركت‌ها، فروشگاه‌ها و مشاوران در سطح استان، نظام صنفي رايانه‌يي استاني را تشكيل مي‌دهند.
وي افزود: از اين ميان، هيات مديره نظام صنفي رايانه‌يي در سطح استان انتخاب مي‌شود و هيات مديره كل استان‌ها با هم، هيات عمومي صنف را تشكيل مي‌دهند كه اين‌ها از بين خودشان شوراي مركزي را انتخاب مي‌كنند و در نهايت يك نفر هم به حكم رئيس جمهور به عنوان رئيس نظام صنفي رايانه‌يي كشور انتخاب مي‌شود.





















Copyright: gooya.com 2016