سه شنبه 6 بهمن 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردبير سرويس جامعه اطلاعاتي ايسنا: در اختيار داشتن ماهواره و ديتا سنتر مستقل براي استقلال تكنولوژيكي ضروري است، ايتكا

در تاريخ 14 ژانويه مطابق با 25 دي ماه سال جاري ايميلي از سوي سرور The planet به ايسنا ارسال شد که ايسنا بايد ظرف 48 ساعت اين سرور را ترک کند. اين سرور آمريکايي همچنين در ايميل ارسالي خود به خبرگزاري دانشجويان ايران تأکيد کرده بود هيچ مذاکرهاي را با ايسنان قبول نمي کند.
مهندس مسعود فاتح سردبير سرويس جامعه اطلاعاتي خبرگزاري دانشجويان ايران در اين خصوص به خبرنگار آژانس خبرنگاران تكنولوژي ايران (ايتكا )گفت: اين اخطار در حالي از سوي اين سرويس دهنده صادر شد که مسيري کاملاً بر خلاف قوانين بين المللي پيموده شده بود. طبق قرارداد موجود بين ايسنا و سرور آمريکايي The planet اين سرويس دهنده تحت هيچ شرايطي حق نداشت سرويس طرف مقابل را حذف کند و اين در حالي است که با ادامه نامه نگاري هاي اينترنتي مشكل موجود حل نشد و ظرف 53 ساعت از زمان اخطار، سايت ايسنا از سوي اين سرور حذف شد.
دبير سرويس جامعه اطلاعاتي ايسنا، خاطر نشان کرد: اينگونه اقدامات از سوي آمريکا که خود را پرچمدار دفاع از حقوق بشر و مدعي آزادي مطبوعات مي داند نشانة آن است که مباحث حقوق بشر و آزادي اطلاعات از سوي آن ها حربه اي سياسي است كه عليه کشورهاي مستقل و غيرهمسو با سياست هايشان به كار مي برند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين كارشناس مخابرات، ادامه داد: در اين ميان ماجراي حذف سايت ايسنا از سوي سرور آمريکايي سبب شد تا بسياري از فعالان مطبوعاتي و سياسي نيز به اظهارنظر پيرامون اين ماجرا بپردازند، اما نکته اي که بيش از پيش در اين ماجرا و قضايايي اين چنيني (نظير قطع سرويس شبکه تلويزيوني المنار لبنان از سوي کشورهاي غربي) خودنمايي مي کند لزوم تلاش کشورهاي اسلامي براي در دست گرفتن تکنولوژي ارتباطات و به خصوص در اختيار داشتن ماهواره و ديتا سنتر مستقل براي استقلال تكنولوژيكي از کشورهاي غربي است همچنين اينگونه اقدامات لزوم حمايت دولت از رسانه هاي خبري کشور را دو چندان كرده است.





















Copyright: gooya.com 2016