سه شنبه 20 بهمن 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصوبه‌ كاهش تعرفه‌هاي اينترنتي به استان‌ها ابلاغ مي‌شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - اروميه
سرويس جامعه اطلاعاتي - ارتباطات
مشاور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح كرد: در هفته‌ي جاري مصوبه‌ي كاهش تعرفه‌هاي اينترنتي به استان‌ها ابلاغ مي‌شود.
“مهندس مسعود مقدس“ رييس هيات مديره‌ي شركت مخابرات ايران در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) كاهش تعرفه‌هاي مخابراتي را در غالب شركت‌هاي PAP و تعرفه‌هاي نقطه به نقطه و همچنين بحث اينترنت اعلام كرده و اظهار داشت: از اين هفته استان‌ها مي‌توانند اين دستور‌العمل را اجرا كنند و مصوبه مي‌تواند در زمينه‌ي كاهش هزينه‌ها مفيد واقع شود.
مقدس در ادامه با اشاره به وضعيت امتياز دهي تلفن اينترنتي اظهار داشت: در اين خصوص هنوز به جمع‌بندي نهايي نرسيده‌ايم ولي قرار است تحت عنوان يك مناقصه اين امتياز واگذار شود.
وي افزود: فعلا در حال تهيه‌ي شرايط و RFP مناقصه هستيم و درصدد هستيم اين امر تا پايان سال محقق شده و بحث ترمينيشن و ارجينيشين عملي شود.
عضو هيات مديره‌ي شركت مخابرات ايران اضافه كرد: در داخل كه بحث اريجينيشن مطرح است قصد ساماندهي داريم و مي‌خواهيم فعاليت‌هاي اين بخش را تقويت كنيم اما در بحث ترمينيشن، بايد اين بحث ساماندهي شود و به صورت حجمي به مناقصه گذارده شده و در خصوص آن مانند مناقصه‌ي اپراتور دوم عمل گردد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مشاور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پاسخ به سوالي در خصوص موضع‌گيري شركت مخابرات در خصوص اقدام اخير شركت ارايه‌كننده‌ي‌ خدمات اينترنتي آمريكايي در خصوص قطع خدمات سايت‌هاي ايراني، خاطر نشان ساخت، موضع‌گيري ما در اين خصوص فني است از اين رو بايد سرورهاي خودمان را در كشور ايجاد كنيم در اين راستا نيز افتتاح شارع 2 از كار‌هاي صورت گرفته‌است.
وي افزود: بايد تلاش كنيم سرورهاي اختصاصي در كشور نصب و راه اندازي شود تا مشكلاتي از اين قبيل براي سايت‌هاي داخلي پيش نيايد.
مقدس يادآور شد: در خصوص ماهواره نيز ضرورت ماهواره‌ي زهره به همين جهت بود كه تحقق يافت و اگر ماهواره‌ي اختصاصي نداشته باشيم، مرتبا در معرض قطع استفاده‌ي ماهواره‌يي قرار مي‌گيريم.
او با بيان اينكه بايد به سمتي برويم كه تملك نقطه‌مداري داشته باشيم، تاكيد كرد: جمهوري اسلامي براي اينكه بتواند از سد چنين مشكلاتي عبور كند بايد ماهواره‌ي اختصاصي داشته باشد كه اين امر نيز محقق شده است و در بخش سرورها نيز سازمان‌ها و دستگاه‌ها بايد بتوانند براي خود سرور داخلي متمركز ايجاد كنند تا امنيت ارتباطي برقرار گردد.





















Copyright: gooya.com 2016