دوشنبه 29 فروردین 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رانندگي ديجيتالي كاهش ترافيك و آلودگي محيط زيست با استفاده از تكنولوژي مدرن، همشهري


خودرو ديجتالي


دستگاه كارت خوان

گروه دانش: ترافيك سنگين شهرهاي بزرگ و همچنين هزينه سرسام آور اجاره خودرو شايد در آينده اي نزديك ديگر رانندگان را آزار ندهد. البته اگر تكنولوژي ارائه شده توسط يك شركت در بوستون با موفقيت انجام بشود.
كريس مك رابي، طراح پايگاه هاي اينترنتي است كه به مشتريان خود در سراسر شهر بوستون خدمات ارائه مي كند.
او چند بار در ماه وارد سايت اينترنتي يك مؤسسه اجاره خودرو مي شود و ظرف چند ثانيه به صورت آن لاين، خودرو مورد نظر خود را انتخاب و اجاره مي كند. او سپس به محل توقف خودرو موردنظر مي رود. براي اجاره خودروهاي اين شركت نه به امضاي كاغذ و يا مداركي نياز است و نه به بيمه شدن چون تمام مشترياني كه با مؤسسه تماس مي گيرند به صورت آن لاين و خودكار بيمه مي شوند.
مك رابي هنگامي كه به محل توقف خودرو اجاره اي مي رسد با كارت عضويت پلاستيكي خود، قفل خودرو را باز مي كند و به رانندگي مي پردازد.
او ترجيح مي دهد به جاي خريد خودرو از خودروهاي اجاره اي استفاده بكند چون هم هزينه آن كمتر است و هم كمتر به محيط زيست لطمه وارد مي كند.
اما خودروهاي اجاره اي شركت چگونه كار مي كند. به شيشه جلوي اين خودرو يك دستگاه كارت خوان نصب شده كه كارت شناسايي پلاستيكي اعضاي مؤسسه را مي خواند. به عبارتي ديگر هر مشتري كه عضو اين مؤسسه مي شود كارت شناسايي پلاستيكي را دريافت مي كند كه در حقيقت نقش كارت اعتباري را دارد.
هنگامي كه مشتري پول لازم براي اجازه خودرو را مي پردازد، ميزان اعتبار مشتري از طريق امواج راديويي به دستگاه كارت خوان منتقل مي گردد به همين دليل هنگامي كه مشتري كارت پلاستيكي خود را داخل دستگاه قرار مي دهد، قفل هاي در خودرو باز مي شود و او مي تواند موتور خودرو را روشن كند. مشتري، خودرو را بيش از اعتبار خريداري شده روشن نگاه دارد آنگاه بايد مابه التفاوت آن را بپردازد.
البته مشتري مي تواند با يك تماس تلفني، اعتبار كارت خود را افزايش بدهد. دستگاه كارت خوان نصب شده روي شيشه جلوي خودرو به يك جعبه سياه بي سيم كه در داخل خودرو قرار دارد متصل است. كليه اطلاعات به صورت آن لاين ميان دستگاه و كامپيوتر مركزي مؤسسه در حال تبادل مي باشد.
رئيس اين مؤسسه اجاره خودرو مي گويد: ما مي توانيم از راه دور، موتور خودرو را خاموش كنيم و يا كيلومتر آن را بخوانيم. با بهره گيري از اين تكنولوژي كاملاً مشخص است كه راننده چند كيلومتر با خودرو رانندگي كرده و در هر لحظه موقعيت جغرافيايي خودرو قابل شناسايي مي باشد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




يكي از مزيت هاي اين شركت فعاليت شبانه روزي آن در ۷ روز هفته مي باشد. همچنين اين شركت به جاي تكنولوژي GPS از تكنولوژي GPRS استفاده مي كند چون ماهواره هاي GPS بايد از هم ديد داشته باشند و به همين دليل در شهرهايي كه ساختمان هاي بلند مرتبه وجود دارد اين نوع ماهواره ها دچار مشكل مي شوند.اما عملكرد اين مؤسسه حاوي نكات منفي نيز مي باشد چون مثلاً اگر برف سنگيني ببارد، مشتري مجبور است شخصا ً به تميز كردن خودرو بپردازد.
البته اجراي طرح اين موسسه در كاهش ترافيك و آلودگي محيط زيست بسيار مؤثر است، چون به ازاي هر خودرو اجاره اي، ۲۰ خودرو شخصي از پاركينگ منازل خارج نمي شود.
به همين دليل در صورت اجراي اين طرح در تمام شهرهاي بزرگ جهان، ميزان مصرف بنزين كاهش محسوسي خواهد يافت.





















Copyright: gooya.com 2016