یکشنبه 1 خرداد 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتشار نسخه اصلاح‌شده Netscape 8 يک روز پس از انتشار نسخه اصلی، سينا

تهران، خبرگزاری سينا _ نيما اکبرپور

يک روز پس از انتشار نسخه 0/8 مرورگر نت اسکيپ و همه‌گير شدن آن، نت اسکيپ نسخه به روز شده آن را منتشر کرد که در آخرين نسخه منتشر شده چند اشکال مهم امنيتی رفع شده است.

نسخه اصلی نت اسکيپ 8 پنجشنبه گذشته بر مبنای نسخه 3/0/1 مرورگر کُد باز (Open-Source) فايرفاکس منتشر شده بود. نت اسکيپ معتقد است که نسخه اصلاح شده که بر اساس نسخه 4/0/1 هفته گذشته فايرفاکس (Firefox) اصلاح شده است، نسبت به مشکلات امنيتی مصونيت بيش‌تری دارد.

آندرو وينستين "Andrew Weinstein" سخنگوی نت اسکيپ روز جمعه اعلام کرد: ما از انتشار يک نقيصه امنيتی در فايرفاکس بی‌اطلاع بوديم و اين اشکال از سوی ما نبود و بلافاصله پس از کشف آن، نسخه اصلاح‌شده مرورگر را منتشر کرديم.

به گزارش CNet News، در انتهای روز پنجشنبه، نسخه رفع اشکال شده نت اسکيپ با عنوان نسخه 1/0/8 که، برای کاربرانی که اقدام به دريافت نسخه 8 کرده بودند، منتشر شد.

وينستين گفت: شرکت همچنان در حال کار بر روی ساز و کار به روز رسانی نت اسکيپ است بنابراين کاربران مجبورند که برای دريافت الحاقات امنيتی جديد مرتباً به وب‌سايت www.netscape.com مراجعه کنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اشکالات امنيتی نسخه معيوب به مهاجمان و هکرها امکان می‌داد که کنترل کامل کامپيوتر شخص قربانی را در دست بگيرند.

"Ben Goodger"، يکی از مهندسان ارشد فايرفاکس، در وبلاگش اعلام کرد که نت اسکيپ 8 آسيب‌پذير است و در عين حال اعلام کرد که فايرفاکس امن‌ترين مرورگر است. وی در همين زمينه نوشت: اگر امنيت برايتان مهم است، اين اتفاق ثابت می‌کند مرورگرهايی که منشعب از موزيلا هستند، هرگز نمی‌توانند آن امنيتی را ارائه کنند که خود موزيلا در پشتيبانی از محصولات خود می‌دهد.





















Copyright: gooya.com 2016