دوشنبه 16 خرداد 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رديابي مسير ويروسهاي اينترنتي امكان‌پذير مي‌شود، ايرنا

لندن،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۳/۱۶‬
علمي. جامعه اطلاعاتي. ويروس‌اينترنتي.

سه محقق از دانشگاه كاليفرنيا واقع در بركلي و موسسه تكنولوژي جورجيا واقع در آتلانتا روش تازه‌اي را براي رديابي مسير ويروسهاي اينترنتي ابداع كرده‌اند كه مي‌تواند منشا اوليه رها شدن ويروس در شبكه را مشخص كند.

روز ‪ ۲۰‬مارس سال ‪ ۲۰۰۴‬ويروسي موسوم به "ويتي وورم" ‪ Witty worm(‬كرم هوشمند) موفق شد در تنها مدت ‪ ۱۰‬ثانيه پس از رها شدن در شبكه اينترنت، ‪ ۱۱۰‬رايانه مربوط به يك پايگاه نظامي آمريكا را در اروپا مورد حمله قرار دهد و از طريق اين رايانه‌ها در مدت ‪ ۷۵‬دقيقه، ‪ ۱۲‬هزار رايانه مختلف را در سراسر جهان آلوده كند.

به نوشته هفته‌نامه علمي "نيوساينتيست"، "ورن پاكسن" و "نيكلاس ويور" از دانشگاه بركلي و "ابهيشر كومار" از موسسه فناوري جورجيا روشي را موسوم به تحليل تلسكوپي براي ارزيابي نحوه توزيع و گسترش ويروس اينترنتي ابداع كرده‌اند.

در اين روش به بخشهايي از شبكه اينترنت توجه مي‌شود كه معمولا ترافيك زيادي در آن برقرار نيست، اما بر اثر عبور ويروس، براي يك لحظه به صورت جرقه‌وار روشن مي‌شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آزاد شدن ويروس در شبكه نظير درخشيدن يك جرقه در تاريكي يا ظهور يك ابرنواختر در پهنه كيهان و گوشه دوري از آسمان بيكران است.

درست همان گونه كه اخترشناسان با گرداندن تلسكوپ خود در نقاط مختلف كيهان با اين اختران نوظهور كه براي مدت كوتاهي پرتوافشاني مي‌كنند و سپس ناپديد مي‌شوند، برخورد مي‌كنند، كاربراني كه وظيفه مقابله با راهزنان رايانه‌اي را دارند نيز با بررسي بخشهاي مختلف شبكه به دنبال اين جرقه‌هاي ناگهاني مي‌گردند.

به گفته "اريك چين" محقق ارشد موسسه "سيمانتيك سكيوريتي ريسپانس" كه در سانتامونيكا واقع در كاليفرنيا مستقر است و در زمينه توليد
نرم‌افزارهاي ضد ويروس فعاليت دارد، روش اخير شيوه مفيدي براي رديابي ويروسها است به ويژه زماني كه دستگاه خود محققان هدف حمله اين گونه ويروسها قرار گيرد.





















Copyright: gooya.com 2016