دوشنبه 21 شهریور 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصویب سند ملی فناوری اطلاعات راه ورود اصولی جوانان به حوزه IT، سينا

دبیر انجمن فناوری اطلاعات جوانان گفت: تصویب سند ملی فناوری اطلاعات در شورای عالی جوانان با عنوان ارتقاء و توانمندسازی جوانان در حوزه فناوری اطلاعات از مهمترین اقدامات انجام شده در كشور برای وارد کردن اصولی این قشر به بحث فناوری اطلاعات به شمار می آید.

"محمود حاجیلی" در گفت و گو با خبرنگار سینا افزود: رشد سایت ها و وبلاگ ها كه توسط جوانان راه اندازی و اداره می شود، افزایش ضریب نفوذ اینترنت در كشور به ویژه میان این قشر و آشنایی نسل جوانان با كامپیوتر در كشور به طور مستقیم و غیر مستقیم تاثیر بسزایی در بسترسازی ورود به بحث جامعه اطلاعاتی در كشور داشته است.

وی اظهار داشت: طرح فراگیری ICDL و آموزش فناوری اطلاعات برای جوانان توسط سازمان ملی جوانان به عنوان یک طرح كابردی و بنیادین برای وارد کردن این قشر به حوزه فناوری اطلاعات در كشور را می توان نقطه عطفی در فراگیری مهارت هایIT در کشور دانست.

حاجیلی تصریح کرد: شورای عالی جوانان با مصوبه هیات وزیران، كارت ملی جوانان را توسط بانک كشاورزی و سازمان ملی جوانان به اجرا گذاشت که این حركت را نیز می تواند هر چه بیشتر بحث فناوری اطلاعات را در فعالیت های روزمره نسل جوان وارد کند.

دبیر انجمن IT جوانان اضافه کرد: تسهیل و حمایت از راه اندازی تشكل های غیردولتی جوانان در حوزه فناوری اطلاعات از جمله دیگر اقدامات در دولت خاتمی بود كه با تصویب آن در هیات وزیران، زیرساختهای لازم آن مهیا شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی، برنامه بانک جامع مطالعات و اطلاعات جوانان را از دیگر اقدامات دولت دانست و افزود: مطالعه، پژوهش، تحقیق و در سایه آن برنامه ریزی برای بخش عظیمی از جمعیت كشور یعنی جوانان از مهمترین امور محوله به سازمان ملی جوانان در برنامه های سوم و نیز چهارم توسعه كشور است.

حاجیلی ادامه داد: حمایت از تیم های جوانان برای حضور در رویدادهای مهم بین الملل در حوزه فناوری اطلاعات توسط شورای عالی اطلاع رسانی و سازمان ملی جوانان از دیگر اقدامات لازم برای بستر سازی حضور این قشر در جامعه اطلاعاتی بوده است.

وی، برنامه عمل توسعه منابع انسانی و اشتغال جوانان بر اساس ICT، ایجاد شبکه سراسری مدارس ایران، حمایت از پایان نامه های دانشجویان در حوزه IT و تاسیس خبرگزاری جوانان ایران WWW.SYNA.IR را از دیگر طرح های عمده بستر سازی ورود جوانان به جامعه اطلاعاتی عنوان کرد.

حاجیلی خاطر نشان کرد: انجام تمامی این حركت ها توسط سازمان ملی جوانان موجب شد، جوانان با مسایل و رویدادهای مهم در حوزه فناوری اطلاعات كه در دنیا در حال به وقوع پیوستن است آشنا شوند و بتوانند در سیاستگذاری های جهانی فناوری اطلاعات همچون سند WSIS تاثیرگذار باشند.





















Copyright: gooya.com 2016