شنبه 9 مهر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارتباط اينترنتي باندپهن از طريق جريان برق با يك تراشه، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۹‬
علمي. جامعه اطلاعاتي. تراشه.

شركت صنعتي الكتريكي ماتسوشيتا تراشه جديدي ساخته است كه با كمك آن مي‌توان از طريق پريز معمولي برق ارتباط اينترنتي باند پهن برقرار كرد.

به گزارش پايگاه اينترنتي آسوشيتدپرس، با ساخت اين تراشه ديگر نيازي به ارتباط به شبكه بي‌سيم و كابل ‪ Ethernet‬نخواهد بود.

با آنكه دستگاههايي با اين قابليت پيشتر هم ساخته شده است، اما محصولاتي كه اين تراشه در آنها نصب شده است مي‌توانند از طريق پريز برق به شبكه باند پهن اينترنت متصل شوند.

شركت ماتسوشيتا به فناوري دست يافته است كه از سيم كشي برق خانگي نه تنها براي ارسال الكتريسيته بلكه براي ارسال داده‌ها هم مي‌توان استفاده كرد.

اين فناوري در برخي نقاط مانند آمريكا ابداع شده است، اما سامانه ماتسوشيتا از اين نظر كه اطلاعات باند پهن را با سرعت ‪ ۱۷۰‬مگابايت در ‪۳‬ ثانيه ارسال مي‌كند و از ‪ Ethernet‬سريعتر است منحصر بفرد است.

مزيت اين فناوري دسترسي آسان به پريز برق است. درحال حاضر پريز باند پهن همه جا در دسترس نيست حتي در خانه‌هايي كه ارتباطات باند پهن دارند.

در خانه‌هايي كه شركت ماتسوشيتا براي آينده مدنظر دارد مردم مي‌توانند در تمام اتاقهاي خانه كه پريز برق داشته باشد به تماشا و دريافت فيلمهايي با كيفيت عالي بپردازند.

تنها كاري كه فرد بايد انجام داد قرار دادن دوشاخه تلويزيون يا ساير دستگاهها در داخل پريز برق براي ارتباط فوري به باند پهن است كه امكان ارسال سريعتر اطلاعات آن لاين در مقايسه با ارتباطات تلفني را فراهم مي‌آورد.

ماتسوشيتا اميدوار است درنهايت يخچالها، تلويزيونها و محصولاتي مجهز به اين تراشه به بازار عرضه كند.

يخچال متصل به شبكه اينترنت به كاربر امكان مي‌دهد از طريق لپ تاپ يا تلفن همراه از موجودي مواد غذايي در يخچال اطلاع يابد. همچنين فرد مي‌تواند زماني كه بيرون از خانه بسر مي‌برد از اين تراشه براي خاموش يا روش كردن ماشين لباسشويي يا دستگاه تهويه هوا استفاده كند.

درحال حاضر حتي در خانه‌هايي كه ارتباط فيبر نوري فراهم است در تمام اتاقها پريز باند پهن وجود ندارد.

با ساخت اين تراشه با استفاده از هر پريز برقي مي‌توان از اينترنت باندپهن بهره‌مند شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين فناوري قرار است در نمايشگاه فناوري الكترونيك (‪" (CEATEC‬سيتك" كه ماه آينده در ژاپن گشايش مي‌يابد عرضه شود.

پيش بيني مي‌شود اين فناوري در اروپا و آمريكا بيشتر از ژاپن پذيرفته شود. در ژاپن براي استفاده از خطوط انتقال برق مقررات سختگيرانه‌اي حاكم است.





















Copyright: gooya.com 2016