چهارشنبه 27 مهر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گوگل سياستهاي خود در زمينه جمع‌آوري اطلاعات شخصي كاربران را منتشر كرد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۲۷‬
علمي. جامعه اطلاعاتي. گوگل.

شركت "گوگل" با انتشار جديدترين سيساتهاي حفاظت از كاربران (‪policy‬ ‪ (privacy‬خود، جزييات بيشتري را از روشهاي مورد استفاده اين شركت براي جمع‌آوري اطلاعات مربوط به كاربران و همچنين نحوه به كارگيري اين اطلاعات جمع‌آوري شده، منتشر نمود.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، شركت "گوگل" آخرين بار ‪ ۱۵‬ماه قبل ‪ Privacy policy‬خود را منتشر كرده بود كه نسخه جديد سياستهاي اين شركت به زبان ساده‌تري نوشته شده و داراي حجم بيشتري است.

پيش از اين بسياري از كارشناسان اينترنتي از اقدامات شركت "گوگل" در زمينه جمع‌آوري اطلاعات شخصي كاربران به ويژه در بخش موتور جستجو و خدمات "جي‌ميل"، ابراز نگراني كرده بودند.

شركت "گوگل" در جديدترين "‪ "privacy policy‬خود جزييات بيشتري از نحوه استفاده اين شركت از اطلاعات كاربران را منتشر ساخته اما جزيياتي نظير مدت زمان نگهداري اين اطلاعات هنوز از سوي گوگل مخفي نگاه‌داشته شده‌است.

اقدام گوگل در زمينه جمع‌آوري اطلاعات كاربران و معرفي مداوم خدمات اينترنتي جديد كه هر كدام به نحوي اطلاعات شخصي كاربران را ذخيره مي‌كنند سبب بروز اين نگراني شده كه درز اين حجم عظيم اطلاعات شخصي به بيرون از رايانه‌هاي سرور "گوگل" مي‌تواند چه خطراتي را براي كاربران به دنبال داشته باشد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بر طبق جديدترين سياستهاي حمايت از كاربران كه توسط "گوگل" منتشر شده، اين شركت از اطلاعات جمع‌آوري شده از كاربران براي نمايش تبليغات اينترنتي مناسب براي آنها، طراحي خدمات اينترنتي جديد و همچنين بررسي ميزان كارايي شبكه‌هاي خود استفاده مي‌كند.

شركت "گوگل" همچنين اعلام كرده‌است كه تنها گروهي خاص از كارمندان اين شركت به اطلاعات شخصي كاربران دسترسي دارند و كارمندان غيرمجازي كه قصد دسترسي به اين اطلاعات را داشته باشند، اخراج شده و يا حتي در دادگاه محاكمه مي‌شوند.

به رغم اقدامات جديد "گوگل" در زمينه انتشار جزييات بيشتر در مورد نحوه استفاده از اطلاعات كاربران، بسياري از كارشناسان عقيده دارند "گوگل" در خدماتي نظير "جي‌ميل"، موتور جستجو، مسنجر "گوگل تاك" و خدمات به اشتراك‌گذاري عكسهاي اين شركت به نحوي غير قابل قبول و همچنان نامشخص به برداشت و ذخيره‌سازي اطلاعات شخصي كاربران اقدام مي‌كند و نگراني‌هاي گذشته در اين زمينه از بين نرفته‌است.





















Copyright: gooya.com 2016