شنبه 30 مهر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتصال به شبكه بدون استفاده از كارت اينترنت در ايران، ايسنا

هزينه‌ي اتصال به اينترنت در سيستم جديد، در قبض‌هاي تلفن ثابت اعمال مي‌شود

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات

شركت‌هاي ارائه دهنده‌ي خدمات اينترنت با ارائه‌ي يك شماره‌ي تلفن به كاربر اين امكان را فراهم مي‌كنند تا بدون نياز به خريداري كارت، با وارد كردن شماره‌ي مذكور به شبكه‌ي اينترنت متصل شود.

به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با راه‌اندازي شبكه‌ي IN، قابليت‌هاي مختلفي براي متقاضيان و استفاده كنندگان از سرويس‌هاي اين شبكه ايجاد شده است. سرويس مشاوره، يكي از هشت سرويس شبكه‌ي IN، به شمار مي‌رود كه به واسطه‌ي آن امكان استفاده از اينترنت بدون نياز به كلمه و رمز عبور و خريداري كارت اينترنت براي كاربران نيز فراهم ‌شده است.

مهندس «محمود قلي پور» معاون پشتيباني فني شركت مخابرات استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگارسرويس ارتباطات ايسنا، در توضيح اين مطلب اظهار داشت: شركت‌هاي ارائه دهنده‌ي خدمات اينترنت، پس از انعقاد قرارداد با مخابرات استان تهران، با ارائه‌ي يك شماره‌ي تلفن به كاربر اين امكان را فراهم مي‌كنند تا بدون نياز به خريداري كارت، با وارد كردن شماره‌ي مذكور به شبكه‌ي اينترنت متصل شود.

وي افزود: نهايتا هزينه‌ي اتصال به اينترنت در صورت حساب قبوض تلفن ثابت فرد اعمال مي‌شود همچنين اين مبلغ پس از دريافت به حساب شركت اينترنتي واريز خواهد شد.

معاون پشتيباني فني مخابرات استان تهران تصريح كرد: در حال حاضر بر اساس تعرفه‌هاي علي الحساب، 80 درصد از اين مبلغ به شركت اينترنتي و 20 درصد به حساب مخابرات واريز مي‌شود اما اين ميزان قطعا توسط سازمان تنظيم مقررات مورد بازنگري قرار خواهد گرفت.

وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر در حدود هشت شركت براي ارائه‌ي اين سرويس نسبت به عقد قرارداد با مخابرات اقدام كردند و تعدادي هم در حال انعقاد قرارداد مي‌باشند.

مهندس «شيرازي» از مديران يكي از شركت‌هاي ارائه‌ي دهنده‌ي اين سرويس در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين كه محاسبه‌ي هزينه‌ي مصرف اين سرويس توسط شركت مخابرات به عنوان يك شركت دولتي و مورد اعتماد مردم صورت مي‌گيرد، اظهار داشت: قطعا اين مساله اطمينان مصرف كننده را به دنبال خواهد داشت.

وي ادامه داد: پرداخت‌ها در اين سرويس بر مبناي دقيقه انجام مي‌شود و اينترنت بر روي خطوط E1 و با سرعت حداكثر 56 كيلوبيت بر ثانيه ارائه مي‌شود.

وي در مورد مزيت‌هاي ديگر استفاده از اين سرويس اظهار داشت: با فروش كارت‌هاي اينترنت معمولي در بازار، امكان سوءاستفاده‌هاي مختلفي مانند حمله‌هاي امنيتي به شبكه‌هاي مختلف توسط كاربر و ارائه‌ي كارت‌هاي غير معتبر توسط شركت‌هاي ناشناخته وجود دارد كه رديابي شدن آن‌ها سخت و بعضا غيرممكن است،اما امكان سوءاستفاده‌هايي از اين قبيل در اين سرويس جديد امكان پذير نيست.

وي تصريح كرد: مشترك در صورت ناراضي بودن از كيفيت اين سرويس‌ها بلافاصله مي‌تواند نسبت به قطع ارتباط اقدام كند و اين مساله هزينه‌اي براي وي به دنبال نخواهد داشت. در حالي كه فرد در صورت خريد كارت اينترنت، با بروز نارضايتي، دچار زيان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، همان طور كه گفته شد امكان استفاده از اينترنت بدون نياز به كلمه و رمز عبور در هر زمان و بدون نياز به مراجعه به جهت خريد كارت و پرداخت هزينه‌ها‌ي آن، دو ماه پس از مصرف همچنين اعتماد به نحوه‌ي صورتحسابگيري و امكان انتخاب آسان ISP مورد نظر از جمله مزيت‌هاي اين سرويس از ديدگاه مصرف كننده يا كاربر به شمار مي‌رود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اما از ديد شركت‌هاي ارائه دهنده‌ي خدمات اينترنت، رقابت تنگاتنگ ميان شركت‌ها و در نتيجه افزايش كيفيت خدمات، حذف هزينه‌هاي چاپ و توليد و توزيع كارت اينترنت از جمله مزيت‌هاي ديگر اين سرويس است.

اما از ديد عمومي‌، كسب درآمد‌ براي مخابرات به ازاي ارائه شدن سرويس‌هاي اينترنتي، كاهش شكايات ناشي از فروش كارت‌هاي بي اعتبار كه بعضا توسط شركت‌هاي كم و يابي اعتبار در بازار توزيع مي‌شوند، همچنين كاهش و حذف شركت‌هايي كه با اسم مجازي در بازار فعاليت دارند از جمله مهم‌ترين نتايجي است كه با استفاده از اين سرويس فراهم خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016