چهارشنبه 2 آذر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راديو بلاگ‌‏ها در راهند! ۱۰ راديو بلاگ فارسي در كشور راه اندازي شده است، ايلنا


دكتر حميد ضيايي‌‏پرور: نبايد گسترش راديو بلاگ‌‏ها يك تهديد تلقي شود

تهران- خبرگزاري كار ايران

پيش از اينكه ذهن مسوولان متوجه تهديد گسترش راديو بلاگ شود ، بايد ذهن عموم مردم و جامعه علمي كشور را متوجه استفاده‌‏هاي علمي و پژوهشي اين تكنولوژي نماييم.

دكتر حميد ضيايي‌‏پرور ، استاد دانشگاه آزاد تهران، در گفت و گو با خبرنگار ايلنا ، با اشاره به اينكه راديوبلاگ (PODCASTING) تكنولوژي جديدي است كه امكان ايجاد فايل‌‏هاي صوتي را توسط كاربران فراهم مي‌‏كند، اظهار داشت: كاربران به سادگي قادر خواهند بود متن صوتي را توليد كرده و بر روي راديو بلاگ‌‏هاي اينترنتي قرار دهند.
دكتر ضيايي‌‏پرور ، افزود: تفاوت اين فايل با ساير فايل‌‏هاي صوتي اين است كه توسط دستگاه‌‏هايي بنام آي پاد (IPOD) قابل دريافت بوده و فايل‌‏هاي دريافتي به صورت آفلاين از طريق دستگاه‌‏هاي ديجيتالي در خودرو ، منزل يا محل كار قابل شنيدن است.
وي با اشاره به اينكه اين تكنولوژي در حال حاضر در كشورهاي غربي بسيار رايج شده، گفت: در حال حاضر در ايران حدود ده راديو بلاگ فارسي راه‌‏اندازي شده است.
استاد دانشگاه آزاد ، خاطرنشان كرد: در شرايطي كه در داخل كشور براي كوچكترين كارهاي صوتي و تصويري بايد از دولت و سازمان صدا و سيما مجوز گرفته شود ، تكنولوژي‌‏هاي جديد مانند راديوبلاگ ، مرزهاي قانوني ما را به چالش كشيده است.
وي ، ادامه داد: مخالفت دولت با راه‌‏اندازي شبكه تلويزيون كابلي در دانشگاه تهران و تلويزيون شخصي توسط آقاي كروبي مثال‌‏هايي از اين نمونه است.
دكتر ضيايي پرور، با اشاره به اينكه در حال حاضر چندين سايت خدمات راديو بلاگ فارسي نيز در داخل كشور راه‌‏اندازي شده، تصريح كرد: پيش‌‏بيني مي‌‏شود كه اگر موج راه اندازي راديو بلاگ‌‏هاي فارسي شبيه وبلاگ‌‏ها در داخل كشور گسترش يابد به زودي با يك موج انفجاري از راديوهاي اينترنتي مواجه خواهيم شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي ، با بيان اين مطلب كه بايد به اين تكنولوژي‌‏ها به عنوان فرص و امكاني براي شكوفايي استعدادهاي جوانان نگاه كرد، گفت: به جاي اينكه گسترش راديو بلاگ‌‏ها را يك تهديد تلقي كرده و به فكر سركوب و فيلتركردن آن باشيم بايد به دانشجويان بياموزيم كه چطور از اين تكنولوژي براي انتقال يافته‌‏ها و مبادله اطلاعات خود ، برگزاري جلسات دفاعيه پايان نامه‌‏ها و تبادل نظر با اساتيد استفاده كنند.
دانشجوي دكتراي ارتباطات ، عنوان كرد: پيش از اينكه ذهن مسوولان متوجه تهديد اين موضوع شود بايد ذهن عموم مردم و جامعه علمي كشور را متوجه استفاده‌‏هاي علمي و پژوهشي از اين تكنولوژي نماييم.





















Copyright: gooya.com 2016