یکشنبه 13 آذر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خدمات پست الكترونيك "جي‌ميل" از اين پس به ضد ويروس مجهز مي‌شود، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۹/۱۳‬

خدمات پست الكترونيك "جي‌ميل" شركت "گوگل" از اين پس ايميل‌هاي كاربران را به منظور شناسايي ويروسهاي رايانه‌اي بررسي مي‌كند.

به گزارش سايت اينترنتي "پي‌سي‌ورلد"، شركت "گوگل" اعلام كرد هم‌اكنون تمامي ايميل‌هاي ارسالي و دريافتي كاربران "جي‌ميل" از لحاظ آلوده بودن به ويروسهاي رايانه‌اي مورد بررسي قرار مي‌گيرند.

خدمات "جي‌ميل" از اين پس درصورت شناسايي فايلهاي ضميمه آلوده به همراه ايميلها، ابتدا تلاش مي‌كند تا فايل ضميمه را از آلودگي ويروسي پاك كرده و فايل ضميمه پاكسازي شده را به "ميل باكس" كاربر وارد مي‌كند و درصورت غيرقابل پاكسازي بودن فايل ضميمه نيز آن را حذف خواهد كرد. اين خدمات به علاوه از ارسال هرگونه فايل ضميمه آلوده توسط كاربران خدمات خود نيز جلوگيري به عمل خواهد آورد.

شركت "گوگل" پيش از اين ايميل‌هايي را كه به همراه خود فايلهاي ضميمه آلوده و يا مشكوك به همراه داشتند(از جمله فايلهاي اجرايي با پسوند ‪(.exe‬ مسدود مي‌كرد اما از اين پس به صورت جامع به بررسي تمامي فايلهاي ضميمه ارسالي و دريافتي كاربران خواهد پرداخت.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




هنوز مشخص نيست كه "گوگل" براي "اسكن" كردن ايميل‌هاي كاربران از فن‌آوري ضدويروس چه شركتي استفاده مي‌كند.

شركت "گوگل" خدمات پست الكترونيك "جي‌ميل" را در سال ‪ ۲۰۰۴‬راه‌اندازي كرده و از آن زمان تاكنون اين خدمات همچنان به صورت آزمايشي(بتا) از سوي اين شركت اداره مي‌شود.

كارشناسان عقيده دارند با مجهز شدن "جي‌ميل" به ضد ويروس، احتمالا اين خدمات ايميل تازه وارد اما پرطرفدار به رقيبي جدي‌تري براي ساير خدمات ايميل معروف نظير "هات ميل" مايكروسافت و همچنين "ياهو ميل" بدل خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016