یکشنبه 4 دی 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابزار امنيتي جديد در ويستا، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

مايكروسافت در صدد گنجاندن يك ابزار امنيتي پرتوان در ويندوز نسل جديد است.

به گزارش ايلنا، مايكروسافت، سرگرم طراحي نرم افزار جديدي است كه اختلالات نرم افزاري را از طريق يك مشخصه امنيتي در ويندوز ويستا اعلام مي كند. اين مشخصه به افراد اين امكان را مي دهد كه سيستم عامل خود را با امتياز كاربري (PRIVILEGE) محدودتري اداره كنند.
اين ابزار كه به LUA BUGLIGHT معروف است، با هدف شناسايي ويروس‌‏هاي مربوط به LEAST USER ACCESS ياLUA جديد -كه مشخصه‌‏اي تازه در ويندوز ويستا است- طراحي شده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گفتني است، ويستا جايگزين XP است كه قرار است سال آينده وارد بازار شود. LUA به كاربران اين امكان را مي‌‏دهد كه سيستم خود را با امتياز كاربري كمتري در مقايسه با حالت ADMINISTRATOR رايج در ويندوز XP اداره كنند. اين تغييير با هدف ارتقاي امنيتي ويندوز كه به دغدغه‌‏اي اساسي براي كاربران مبدل شده صورت مي گيرد. در ويندوز ويستا، به عنوان مثال، اگر يك ضعف امنيتي به رايانه‌‏اي كه در حالت استاندارد راه اندازي و اداره مي‌‏شود، راه پيدا كند به اندازه رايانه‌‏اي كه در حالت ADMINISTRATOR كار مي‌‏كند، خسارت نمي بيند.
LUA، در اصل براي حرفه‌‏ا‌‏ي‌‏هاي IT كه نياز به وصله ضعف هاي امنيتي در برنامه هاي كاربري شركت يا شخص ثالث دارند، طراحي شده است. با اين عال برنامه نويس‌‏ها نيز مي‌‏توانند از آن براي جستجوي ضعف‌‏هاي امنيتي LUA در برنامه‌‏هاي كاربري خود استفاده كنند.





















Copyright: gooya.com 2016