پنجشنبه 15 دی 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مايكروسافت وصله اصلاحي حفره امنيتي خطرناك "ويندوز" را هفته آينده منتشر مي‌كند، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۰/۱۴‬

شركت "مايكروسافت روز سه‌شنبه اعلام كرد طي يك هفته آينده، وصله اصلاح كننده حفره امنيتي خطرناك تازه شناسايي شده در سيستم‌عامل "ويندوز" خود را منتشر خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، شركت مايكروسافت هم‌اكنون وصله ترميم اين حفره امنيتي را آماده كرده و پس از آزمايشهاي لازم، آن را هفته آينده در برنامه ماهيانه انتشار نرم‌فزارهاي اصلاحي خود در دومين سه‌شنبه هر ماه، منتشر خواهد كرد.

كارشناسان مايكروسافت پيش از اين هشدار داده بودند كه هكرها تلاش براي سوء‌استفاده از حفره امنيتي شناسايي شده در يك فن‌آوري ويژه مديريت عكسهاي ديجيتالي در "ويندوز" را آغاز كرده‌اند.

تبهكاران رايانه‌اي مي‌توانند با قرار دادن عكسهاي ديجيتالي دست كاري شده در وب سايتها و يا با ارسال عكسهاي آلوده از طريق هرزنامه‌ها، كاربران را به مشاهده آنها ترغيب كنند كه اين عمل سبب راه‌يافتن كدهاي مخرب به رايانه و آسيب‌پذيري شديد آن در برابر نفوذ هكرها مي‌شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته مسئولان شركت ارائه‌دهنده خدمات امنيتي "يي آي ديجيتالي سكيوريتي"، هم‌اكنون كدهاي مخربي در اينترنت مشاهده شده كه با استفاده از حفره تازه شناسايي شده در "ويندوز"، از نرم‌افزارهاي محافظ "فاير وال" عبور كرده و نرم‌افزارهاي امنيتي موجود در رايانه را فريب مي‌دهند و به همين علت، انتشار هرچه سريعتر وصله اصلاح‌كننده حفره مذكور از سوي "مايكروسافت"، داراي اهميت زيادي است.

حفره امنيتي ياد شده در نگارشهاي مختلف سيستم‌عامل "ويندوز"، از جمله "ويندوز ايكس پي"، "ويندوز ‪ "۲۰۰۰‬و "ويندوز ‪ "۹۸‬موجود است.

كارشناسان امنيتي با خطرناك شمردن ايراد امنيتي مذكور، به كاربران اينترنت هشدار دادند تا زمان انتشار وصله اصلاحي از سوي مايكروسافت، از باز كردن عكسهاي موجود در ايميل‌هاي ناشناس خودداري كرده و از ورود به وب سايتهاي نامطمئن، پرهيز كنند.





















Copyright: gooya.com 2016