جمعه 28 بهمن 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو حفره امنيتي خطرناك در "اينترنت اكسپلورر" و "مديا پلير" شناسايي شد، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۲۷‬

شركت "مايكروسافت" در مورد وجود دو حفره امنيتي خطرناك در مرورگر "اينترنت اكسپلورر" و نرم‌افزار "مديا پلير" خود به كاربران هشدار داده و از آنها خواسته است براي ترميم اين ايرادهاي امنيتي، وصله‌هاي ارايه شده از سوي اين شركت را دانلود و نصب كنند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، شركت مايكروسافت چندين سال است كه در دومين سه‌شنبه هر ماه، جديدترين وصله‌هاي امنيتي را براي اصلاح حفره‌هاي امنيتي تازه شناسايي شده در نرم‌افزارهاي خود منتشر مي‌كند و هفته گذشته نيز بر همين اساس وصله‌هاي اصلاح‌كننده دو حفره مذكور را منتشر كرده است.

يكي از اين دو حفره كه در برخي نگارشهاي نرم‌افزار "مديا پلير" وجود دارد، به هكرها اجازه مي‌دهد با استفاده از فايلهاي صوتي و يا تصويري دستكاري شده، كدهاي مخرب خود را در رايانه كاربران اجرا كنند و حفره امنيتي دوم نيز امكان ربودن كامل كنترل رايانه از طريق مرورگر "اينترنت اكسپلورر" را در اختيار هكرها قرار مي‌دهد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شركت "مايكروسافت" از حدود سه سال پيش برنامه گسترده‌اي را براي شناسايي و ترميم ايرادهاي امنيتي محصولات نرم‌افزاري خود آغاز كرده و هم‌اكنون نيز وعده داده است نگارش بعدي سيستم‌عامل اين شركت به نام "ويندوز ويستا"، در مقايسه با نگارشهاي قبلي داراي ضريب امنيتي بالاتري خواهد بود.

هم‌اكنون بيش از ‪ ۹۰‬درصد رايانه‌هاي شخصي جهان از سيستم‌عامل "ويندوز" شركت مايكروسافت استفاده مي‌كنند و هرگونه اشكال امنيتي در اين سيستم‌عامل و نرم‌افزارهاي مربوط به آن، به معناي آسيب پذيري ده‌ها ميليون كاربر در سراسر جهان است.





















Copyright: gooya.com 2016