پنجشنبه 7 اردیبهشت 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شكاف ديجيتالي در جهان كاهش يافته است، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۲/۰۶‬

يك بررسي اينترنتي نشان داد با امكان ارتباط اينترنتي شهروندان بازارهاي نوظهور از طريق رايانه و تلفن همراه و برابري برخي مناطق با كشورهاي توسعه يافته از نظر ارتباطات اينترنتي، شكاف ديجيتالي در جهان رو به كاهش گذارده است.

به گزارش پايگاه اينترنتي رويترز، بررسي ساليانه شركت آي بي‌ام و واحد اطلاعات هوشمند مجله انگليسي "اكونوميست" نشان مي‌دهد كاهش آشكار شكاف ديجيتالي اميدواركننده است.

اين موضوع به ويژه در زمينه ارتباطات بنيادين مشهودتر است. بازارهاي نوظهور بخش اعظم ارتباطات اينترنتي و تلفن‌هاي جديد را ارايه مي‌دهند.

"پيتر كروستن" مدير اروپايي موسسه ‪ IBM‬گفت: در چين و هند مناطقي مانند "شانگهاي" و "بنگلور" وجود دارد كه از لحاظ ميزان تماس‌هاي تلفن همراه و اينترنت تقريبا با كشورهاي توسعه يافته برابري مي‌كند.

وي گفت: اين اولين باري است كه شاهد يك ميدان برابر بين كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه از نظر ارتباطات هستيم. اكنون بهره‌گيري از اين امكانات با آموزش و ديگر برنامه‌ها بر عهده دولت‌ها است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين بررسي علاوه بر ارتباطات بنيادين ، چگونگي استفاده از اينترنت براي افزايش بهره‌وري و كاهش هزينه‌ها از جمله دستيابي اينترنتي به خدمات عمومي نيز مورد پژوهش قرار گرفت.

اين مطالعه افزود: تقريبا تمامي كشورها منابع خود را در چند سال گذشته بهبود بخشيده‌اند.

در نتيجه فاصله‌اي كه بهترين را از بقيه جدا مي‌كند، كاهش يافته است.





















Copyright: gooya.com 2016