دوشنبه 2 مرداد 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خدمات جديد گوگل جستجوی اينترنت را برای نابينايان ممكن می‌كند، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۵/۰۲‬
علمي. جامعه اطلاعاتي. گوگل.

شركت "گوگل" در حال آزمايش خدمات جستجوي اينترنتي جديدي است كه به كمك آن نابينايان و افراد داراي ديد ضعيف بهتر مي‌توانند به اطلاعات مورد نياز خود در اينترنت دسترسي پيدا كنند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، خدمات جستجوي جديد "گوگل" با نام "اكسسبل سرچ" (‪ (Accessible Search‬كه به صورت آزمايشي در آدرس اينترنتي "‪ "http://labs.google.com/accessible‬راه‌اندازي شده، در هنگام جستجوي يك كليد واژه، آن دسته از وب سايتهاي اينترنت را كه داراي ظاهر ساده بوده و به راحتي خوانده مي‌شوند را در ابتدا و پيش از ساير وب سايتها فهرست مي‌كند.

هم‌اكنون نرم‌افزارهاي ويژه‌اي با قابليت خواندن صوتي متون موجود در وب سايت‌ها براي كاربران نابينا وجود دارند و برخي نرم‌افزارهاي ديگر نيز به بزرگ كردن بخشهاي مختلف هر وب سايت جهت بازديد افراد كم بينا مي‌پردازند اما مشكل كار اينجاست كه اين قبيل نرم‌افزارها معمولا در وب سايتهاي شلوغ با طراحي‌هاي گرافيكي پيچده كارايي چنداني نداشته و افراد نابينا و يا كم بينا نمي‌توانند از آنها براي خواندن اطلاعات وب سايتهاي پيچده استفاده كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





هم‌اكنون خدمات "اكسسيبل سرچ" شركت گوگل وب سايتها را بر اساس سادگي طراحي و موضوع بندي و ميزان قابليت خوانده شدن آنها رتبه بندي مي‌كند تا افرادي كه مشكلات بينايي دارند بتوانند اطلاعات مورد نياز خود را از خواناترين وب سايتها استخراج كنند.





















Copyright: gooya.com 2016