سه شنبه 28 شهریور 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سايت خدمات ويدئويي "سئوپ‌باكس" مايروسافت راه‌اندازي شد، ایرنا

شركت "مايكروسافت" روز سه‌شنبه وب سايت خدمات ويدئويي "سئوپ‌باكس" (‪ (Soapbox‬خود را به شكل آزمايشي و با هدف رقابت با وب سايت مشهور خدمات ويدئويي "يوتيوب" راه‌اندازي كرد.

به گزارش سايت اينترنتي "پي‌سي‌ورلد"، خدمات "سئوپ‌باكس" هم‌اكنون به صورت آزمايشي راه‌اندازي شده و افرادي كه علاقه‌مند به بررسي آزمايشي اين خدمات هستند مي‌توانند در سايت "ام‌اس‌ان ويدئو" مايكروسافت ثبت نام كنند.

"سئوپ باكس" در زمان راه‌اندازي نهايي تنها براي كاربراني قابل استفاده خواهد بود كه توسط كاربران قديمي‌تر خدمات "ام‌اس‌ان" مايكروسافت دعوتنامه دريافت كرده باشند.

در اين خدمات كاربران مي‌توانند ويدئوهاي آماتوري توليدي خود را براي استفاده ديگران "آپ‌لود" كرده و خود از ميان انبوه ويدئوهاي ارسال شده توسط سايرين به جستجوي سوژه‌هاي مورد نظر خود بپردازند و اين ويدئوها را تماشا كنند.

از جمله ويژگي‌هاي وب سايت "سئوپ‌باكس" مي‌توان به سازگاري آن با فن‌آوري "آراس‌اس" اشاره كرد. اين فن‌آوري معمولا براي آگاه‌سازي خودكار كاربران از به روز شدن وب لاگها و يا وب سايتهاي خبري مورد استفاده قرار مي‌گيرد و كاربران وب سايت "سئوپ‌باكس" نيز مي‌توانند با استفاده از همين فن‌آوري بدون نياز به بازديد از اين وب سايت، از آپ‌لود شدن ويدئوهايي با سوژه‌هاي مورد علاقه آنها به اين وب سايت آگاه شوند.

به علاوه كاربران مي‌توانند ويدئوهاي موجود در اين وب سايت را براي نمايش به وب لاگهاي شخصي خود منتقل كنند. شركت مايكروسافت اعلام كرده است اين خدمات در زمان راه‌اندازي نهايي با بسياري از خدمات فعلي و جديد اين شركت، از جمله خدمات وب لاگ نويسي "ويندوز لايو اسپيسز"، خدمات مسنجر "ويندوز لايو مسنجر" و همچنين خدمات "ويندوز لايو ميل" سازگار خواهد بود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




خدمات تصاوير ويدئويي "سئوپ باكس" در مرورگر "اينترنت اكسپلورر" و همچنين مرورگر "فايرفاكس" و در رايانه‌هاي مبتني بر سيستم‌عاملهاي "ويندوز اكس‌پي" و همچنين سيستم‌عامل "مك‌اواس‌اكس" شركت "اپل" قابل استفاده است.

كارشناسان معتقدند مايكروسافت با راه‌اندازي "سئوپ‌باكس" تلاش مي‌كند عقب ماندگي خود را در رقابت با خدمات ويدئويي مشهوري نظير "يوتيوب" و "گوگل ويدئو" جبران كند.

وب سايت "يوتيوب"(‪ (www.youtube.com‬هم‌اكنون پربازديدكننده ترين وب سايت ارائه‌دهنده خدمات ويدئويي در اينترنت است و آمار جمع‌آوري شده توسط شركت تحقيقات اينترنتي "كام‌اسكور مديا متريكس" در ماه ژوئيه سال جاري، آن را چهلمين سايت پركاربر اينترنت معرفي مي‌كند. بنابر آمار ارائه شده توسط شركت "نيلسون/ نت‌ريتينگز"، سايت "يوتيوب" تنها در ماه اوت گذشته ‪۳۴‬ ميليون كاربر مجزا داشته‌است.

خدمات ويديويي ارايه شده در "يوتيوب" عبارتند از: برنامه‌هاي چندين شبكه تلويزيوني، كليپهاي موسيقي، فيلم و كليپ‌هاي آماتوري كوتاه(در حدود ‪ ۲‬دقيقه) كه افراد عادي و با دوربين‌هاي غيرحرفه‌اي ضبط كرده‌اند و اغلب از موضوعاتي جالب و بسيار متنوع برخوردارند.

شركت مايكروسافت زمان راه‌اندازي نگارش نهايي خدمات ويدئويي "سئوپ‌باكس" خود را حدود شش ماه ديگر اعلام كرده است.





















Copyright: gooya.com 2016