جمعه 28 مهر 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمريكا مملو از معتادان اينترنتی است، ايرنا

بر اساس يك مطالعه آمريكا مي‌تواند مملو از معتادان اينترنتي شود كه به اندازه معتادان به مشروبات الكلي بيمار هستند.

به گزارش پايگاه اينترنتي خبرگزاري فرانسه، محققان "دانشكده پزشكي استنفورد" در استنفورد كاليفرنيا گفتند، بررسي تلفني آنها نشان داده است كه بيش از يك نفر در هر هشت شهروند آمريكايي دست كم نشانه‌اي از "استفاده بيش از حد از اينترنت" نشان داده‌اند.

به گفته محققان استنفورد، يافته‌هاي جديد مطالعات پيشين را كه دقت كمتري داشته‌اند، تاييد مي‌كند.

به گفته "الياس ابوجوده" نويسنده برتر اين مطالعه، نگران‌كننده ترين مساله اين كشف است كه برخي افراد ورود خود به اينترنت را مخفي مي‌كردند و يا براي تسكين حالات غيرطبيعيشان به اينترنت متصل مي‌شوند ، درست شبيه به حالتي كه الكلي‌ها به سراغ مشروبات الكلي مي‌روند.

ابوجوده گفت: "در يك معني آنها از اينترنت براي درمان خود استفاده مي‌كنند و زمانيكه افراد با مخفي كردن فعاليت اينترنتي خود از شيوه عادي خارج مي‌شوند، مشكلاتي به وجود مي‌آيد."
ابوجوده گفت: نگارش آن لاين موضوعات غيراخلاقي و قمار بازي آن لاين بيشترين ميزان توجه را جلب كرده‌اند اما كاربران احتمالا از ساير پايگاه‌هاي اينترنتي مانند چت روم‌ها، محل‌هاي خريد و وب سايت‌هاي ويژه اينترنتي نيز استفاده مي‌كنند.

وي افزود: " سرزدن به سايتهاي غيراخلاقي در اينترنت تنها يكي از زياده‌روي‌ها در استفاده از اينترنت است."
محققان استنفورد در يك مطالعه سراسري با دو هزار و ‪ ۵۱۳‬بزرگسال مصاحبه كردند. از آنجا كه اعتياد اينترنتي از نظر باليني به عنوان يك بيماري پزشكي تعريف نشده است، سوال‌هايي كه در مطالعه مطرح شد، در چارچوب اختلالات اثبات شده اعتياد بود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





محققان نشان دادند كه تقريبا ‪ ۱۴‬درصد از پاسخ‌دهندگان دور ماندن از اينترنت را براي چند روز دشوار يافتند و اندكي بيش از ‪ ۱۲‬درصد اغلب بيش از حد انتظار آن لاين مي‌ماندند.

بيش از هشت درصد از افرادي كه نظرسنجي شدند، گفتند كه "استفاده غيرضروري" از اينترنت را از خانواده، دوستان و يا كارفرماهايشان مخفي مي‌كنند و تقريبا همين تعداد براي فرار از مشكلات جهان واقعي به اينترنت متصل مي‌شدند.

حدود شش درصد از پاسخ‌دهندگان ابراز داشتند كه روابط شخصي‌شان در نتيجه استفاده بيش از حد از اينترنت خدشه‌دار شده است.

ابوجوده كه استاد روانكاوي گفت: شمار معدودي از كاربران اينترنتي به منظور دريافت كمك براي ترك وابستگي ناسالم خود به فضاي اينترنتي به پزشك مراجعه مي‌كنند اما اين تعداد رو به افزايش است.





















Copyright: gooya.com 2016