پنجشنبه 11 آبان 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور "ويزای الکترونيکی" در ايران آغاز شد، ايرنا

شهرکرد،خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۸/۰۹‬

معاون گردشگری سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری از آغاز به کار رسمی صدور" ويزای (رواديد)الکترونيکی" برای گردشگران خارجی در کشور از روز سه‌شنبه(امروز) خبر داد.

دکتر" محمد شريف ملک زاده"روز سه‌شنبه در حاشيه‌ديدار بااستاندار چهارمحال وبختياری در گفت و گو با ايرنا افزود:با راه‌اندازی سامانه‌الکترونيکی صدور ويزا، مردم در همه نقاط جهان می‌توانند از طريق شبکه‌اينترنت ،ويزای بازديد از ايران را دريافت کنند.

به گفته وی،در اين زمينه هيچ مشکلی برای صدور و دريافت ويزای الکترونيکی برای بازديد مردم جهان از جاذبه‌های ايران وجود ندارد.

وی‌درخصوص انجام" تورهای گردشگری هسته‌ای " گفت:بادستور صريح رئيس جمهوری برای بازديد گردشگران از نيروگاههای انرژی هسته‌ای کشور، هيچ مشکلی در اين زمينه برای بازديد نخبگان، فرهيختگان و دانشمندان وجود ندارد.

به گفته وی ، در اين زمينه گروههای مختلفی برای بازديد از مراکز انرژی هسته‌ای به آژانسهای بين‌المللی گردشگری و جهانگردی اعلام آمادگی کرده‌اند.

ملک زاده گفت:در حال حاضر گروهی از گردشگران انگليسی با بخش خصوصی برای بازديد از مراکز هسته‌ای ايران وارد مذاکره شده‌اند.

معاون گردشگری سازمان‌ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری کشور،از افزايش چشمگير حضور گردشگران خارجی در هفت ماهه گذشته در کشور خبر داد و گفت:اين آمار نسبت به سال قبل با رشد مطلوبی برخوردار بوده است.

ملک زاده، از تشکيل " کميته تورهای ورودی " در کشور برای نخستين بار خبر داد و گفت:سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری ايران به کسانی که از کشورهای آسيای مرکزی گردشگر وارد کشور می‌کنند، به ازای هر نفر ‪ ۱۰‬دلار و از کشورهای اروپايی و آمريکايی به ازای هر نفر ‪ ۲۰‬دلار جايزه صادراتی پرداخت می‌کند.

وی همچنين از تاسيس " شرکتهای مشترک گردشگری " ايران با کشورهای ديگر از جمله اندونزی،مالزی،عربستان و ترکيه خبر داد و گفت:تاسيس اين شرکتها باعث رونق گردشگری ايران در سطح منطقه می‌شود.

ملک زاده،از راه‌اندازی " دفاتر اطلاع رسانی گردشگری " ايران در خارج از کشور خبر داد و گفت : در آذرماه امسال نخستين دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری در " کوالالامپور" مالزی راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت:سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری امسال تفاهمنامه‌ای را با شرکت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران در خصوص بهره‌مندی دفاتر "ايران اير" در خارج از کشور برای اطلاع رسانی گردشگری ايران به امضا می‌رساند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





معاون گردشگری سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری،به اجرای طرح "سفرهای ارزان قيمت " در کشور از عيد سعيد فطر امسال اشاره کرد و گفت: در اين طرح ايرانگردی به مفهوم واقعی اجرا خواهد شد و بحث ايرانگردی زمينه جهانگردی خواهد بود.

به گفته وی، بيش از ‪ ۲۰۵‬مسير گردشگری بکر برای اجرای سفرهای ارزان قيمت در هفته جاری شناسايی شد و هر استان مسيرهای بکر خود را مشخص کرده‌اند.

ملک زاده اظهار داشت:براساس چشم انداز بيست ساله جمهوری اسلامی ايران در طول برنامه چهارم ايران بايد دو درصد از سهم گردشگری جهان رابه‌خود اختصاص دهد و با اجرای سفرهای ارزان قيمت، ويزای الکترونيکی و راه‌اندازی دفاتر اطلاع رسانی در خارج از کشور و سرمايه‌گذاری درامراحداث کمپينگها و هتلها، اين امر محقق خواهد شد.

به گفته وی، ايران در حال حاضر دارای بيش از يک ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزار اثر شناخته شده ميراث فرهنگی، تاريخی و طبيعی و مذهبی و جاذبه گردشگری دارد ، که در نوع خود در سطح جهان بی‌نظير است.

وی گفت: ايران در رنکينگ جهانی در جذب گردشگر، رتبه پايينی دارد و در اين زمينه بايد برنامه‌ريزی کرد.





















Copyright: gooya.com 2016