یکشنبه 1 بهمن 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پروژه‌ کتابخانه‌ ديجيتالی گوگل توسعه می‌يابد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات


با پيوستن کتابخانه‌ی دانشگاه تگزاس به پروژه‌ی سرويس جست‌وجوی کتاب گوگل، اين موتور جست‌وجو اين پروژه را به صورت گسترده‌تر ادامه می‌دهد.

به گزارش سرويس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بنا بر اعلام گوگل، کتابخانه‌ی يکی از دانشگاه‌های آمريکا برای قرار دادن آنلاين کتاب‌های جهان به پروژه‌ی جنجالی اين شرکت اينترنتی پيوسته است و بيش از يک ميليون اثر کتابخانه‌ی دانشگاه تگزاس با تبديل شدن به فرمت ديجيتالی، به کتاب‌های کتابخانه‌ی گوگل اضافه خواهد شد که شامل مجموعه‌ای از کتاب‌های ناياب و دست نوشته‌های تاريخ آمريکای لاتين هستند.

پروژه‌ی جست‌وجوی کتاب گوگل، با هدف قرار دادن کتاب‌ها با فرمت ديجيتالی و دسترسی آنلاين به آن‌ها، در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و گوگل با کتابخانه‌ی عمومی ‌نيويورک و دانشگاه‌های بزرگی مانند‌ هاروارد، آکسفورد و کامپلوتنس مادريد و دانشگاه کاليفرنيا برای قرار دادن مجموعه‌ی کتاب‌های آن‌ها در فهرست کتاب‌های ديجيتالی همکاری دارد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





بنا بر اعلام آن چه که موجب جنجالی شدن اين پروژه شده، اعتراض موسسات نشر و نويسنده‌ها به قرار دادن کتاب‌های دارای حق کپی رايت در سرويس گوگل بوده است اما با رد ادعاهای مربوط به توجه انحصاری به زبان انگليسی، بنابر اظهار گوگل گام بعدی اين شرکت عرضه‌ی جست‌وجوی کتاب گوگل به زبان فرانسه خواهد بود.





















Copyright: gooya.com 2016