دوشنبه 16 بهمن 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيماران آمريکايی اطلاعات پزشکی خود را با تلفن همراه دريافت می‌کنند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات


شرکت‌های بيمه و کارفرمايان بزرگ در تلاشند برای کاهش هزينه‌های پزشکی، دسترسی الکترونيکی به اطلاعات پزشکی بيماران را فراهم کنند.

به گزارش سرويس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، يک شرکت بيمه‌ی آمريکايی پروژه‌ای را آغاز کرده که به ۶۰۰ هزار تن از افراد تحت پوشش خود امکان می‌دهد به پرونده‌های پزشکی‌شان از طريق تلفن‌های همراه يا دستگاه‌های قابل حمل ديگر دسترسی يابند.

بر اساس اين گزارش اين شرکت در ماه مارس نرم‌افزار رايگانی را برای دانلود بر روی تلفن‌های همراه و ديگر دستگاه‌های قابل حمل عرضه می‌کند تا کسانی که تحت پوشش اين سرويس قرار می‌گيرند بتوانند از دستگاه‌های قابل حمل خود برای نشان دادن شرح حال پزشکی‌ خود، تشخيص‌های داده شده‌ی قبلی، ‌آلرژی‌ها و اطلاعات ديگر به پزشکشان استفاده کنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





بر اساس اين گزارش افراد می‌توانند برای دادن اطلاعات پزشکی خود به مطب دکتر مراجعه و در صورت دسترسی وی به اينترنت،‌ اسم رمزی که تنها يک‌بار قابل استفاده است را در اختيار پزشک قرار دهند تا برای ديدن اطلاعات پزشکی بيمار وارد سيستمی ‌شود که اطلاعات در آن ذخيره شده و يا با استفاده از برنامه‌های دستگاه خود، اطلاعات را به صورت فاکس يا پيام به پزشک خود ارسال کنند.

بنا بر اعلام شرکت‌های بيمه و کارفرمايان بزرگ درتلاشند تا امکان دسترسی الکترونيکی به اطلاعات پزشکی را ايجاد کنند تا از اين راه به رفع اشتباهات پزشکی، کاهش تکرار آزمايش و دلايل ديگری که هزينه‌های پزشکی را افزايش می‌دهند،‌ کمک کنند.





















Copyright: gooya.com 2016