یکشنبه 6 اسفند 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نتيجه يک پايان‌‏نامه: ۷۰ درصد افراد زير ۲۳ سال در ايران بيش از ۱۰ sms در روز ارسال می‌‏کنند، ايلنا

۷۸ درصد ارسال کنندگان sms مجرد هستند

تهران- خبرگزاری کار ايران

۷۸ درصد افرادی که بيش از ۱۰ , SMS در روز ارسال می‌‏کنند مجرد هستند, به عبارتی مجردها بيشتر از متاهل‌‏ها از سرويس پيام کوتاه استفاده می‌‏کنند.

به گزارش خبرنگار ايلنا, بر اساس نتايج پژوهش يک دانشجوی کارشناسی ارشد، مهم‌‏ترين کاربرد سرويس پيام کوتاه در بين دانشجويان جنبه تفريحی و سرگرمی آن است و محتوا بيشتر پيام‌‏ها مربوط به مطالب طنز است.
اين دانشجوی رشته روزنامه‌‏نگاری, با بررسی نحوه استفاده و به‌‏کارگيری سرويس پيام کوتاه به عنوان يک وسيله ارتباطی در بين ۴۳۵ دانشجو به نتايج جالبی دست يافته است, به طوری که ۷۰ درصد افراد زير ۲۳ سال بيش از ۱۰ , SMS در روز ارسال می‌‏کنند.
همچنين, با بررسی نتايج اين پژوهش مشخص شد که دانشجويان بدون شغل نسبت به دانشجويان شاغل تعداد بيشتری SMS در روز ارسال می‌‏کنند.
بر اساس اين پژوهش, پيام‌‏های طنز، تعيين وقت ملاقات ، بيان احساسات، اطلاع‌‏رسانی، احوال‌‏پرسی، ارسال پيام‌‏های تبريک و تسليت، پيام‌‏های مرتبط با کار و دانشگاه و در انتها پيام‌‏های تبليغاتی به ترتيب محتوای پيام کوتاه کاربران را تشکيل می‌‏دهد.
اين گزارش حاکی است, بين سن و جنس افراد با مقدار استفاده از پيام کوتاه جهت بيان احساسات رابطه قوی وجود دارد, به طوری‌‏که زنان بيشتر از مردان SMS برای بيان احساسات استفاده می‌‏کنند.
گفتنی است, با افزايش مدت استفاده از سرويس پيام کوتاه ميزان استفاده از آن افزايش پيدا می‌‏کند, به طوری‌‏که ۷۸ درصد از افرادی که در سال اول از SMS استفاده می‌‏کنند, کمتر از ۵ پيام کوتاه در روز ارسال کنند ؛ اما اين درصد برای افرادی که دو سال از مدت استفاده آنها از SMS می‌‏گذرد, ۴۲ درصد است و ۴۵ درصد افرادی که بيش از ۴ سال از SMS استفاده کرده‌‏اند، بيش از ۱۵ پيام کوتاه در روز می‌‏فرستند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين پايان‌‏نامه آمده است؛ به نظرمی‌‏رسد يکی از مهمترين دلايل استفاده از SMS در زمانی است که مشترک مورد نظر در دسترس نباشد ؛ اما طبق نتايج اين پروهش عمده‌‏ترين دليل استفاده از SMS جنبه تفريحی بودن آن است.
نتايج پژوهش حاکی از آن است, که مهم‌‏ترين دلايل استفاده از سرويس پيام کوتاه به ترتيب هزينه کمتر، سرعت ارسال، راحتی استفاده و در دسترس نبودن گيرنده است.
شايان ذکر است, اين پژوهش به روش پيمايشی و با استفاده از پرسش‌‏نامه و مصاحبه حضوری انجام شده است.





















Copyright: gooya.com 2016