یکشنبه 6 اسفند 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مايکروسافت: "ويندوز ويستا" با محصولات "آی‌بی‌ام" و "آدوب" سازگار نيست، ايرنا

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۱۲/۰۶‬

شرکت "مايکروسافت" به تازگی در اقدامی بحث برانگيز فهرستی شامل ‪۸۰۰‬ نرم‌افزار سازگار با سيستم‌عامل جديد خود يعنی "ويندوز ويستا" منتشر کرده است که در اين فهرست محصولات برخی از بزرگترين شرکتهای رايانه‌ای جهان به چشم نمی‌خورد.

به گزارش سايت اينترنتی "تک‌وب"، در اين فهرست گستره وسيعی از نرم‌افزارها از جمله محصولات خود مايکروسافت و نيز نرم‌افزارهای کاربردی، تجاری و امنيتی ساير شرکتهای نرم‌افزاری، از نرم‌افزار ضد ويروس شرکت "ترند مايکرو" گرفته تا نرم‌افزار جستجوگر دسکتاپ شرکت "گوگل" به چشم می‌خورند، اما در اين ميان از نام برخی پرکاربرترين نرم‌افزارهای چند شرکت معتبر رايانه‌ای خبری نيست.

به گفته "راب اندرلی" مدير شرکت تحقيقات رايانه‌ای "اندرلی"، در حالی که در فهرست نرم‌افزارهای سازگار با "ويندوز ويستا"، انواع محصولات ساخت شرکتهای کوچک و بزرگ به چشم می‌خورند، مايکروسافت در اين فهرست از نرم‌افزارهای بزرگترين شرکت رايانه‌ای جهان يعنی "آی‌بی‌ام"، نرم‌افزارهای شرکت "سيمانتک" به عنوان بزرگترين سازنده نرم‌افزارهای امنيتی و نيز نرم‌افزارهای شرکت "آدوب" به عنوان مهمترين سازنده نرم‌افزارهای گرافيکی نظير فوتوشاپ و آکروبات، نام نبرده است.

"اندرلی" افزود: احتمالا دليل اصلی اقدام جديد مايکروسافت، رقابت روز افزون "آی‌بی‌ام"، "آدوب" و "سيمانتک" با اين شرکت است و در واقع مايکروسافت تلاش می‌کند با اين اقدام رقبای خود را تحت فشار قرار دهد.

شرکت "آی‌بی‌ام" در ماه گذشته مجموعه نرم‌افزاری "اوپن کلاينت سلوشن" را که رقيبی برای مجموعه "آفيس" مايکروسافت محسوب می‌شود به بازار داد و فرمت فايل‌های رايانه‌ای پی‌دی‌اف(‪ (.pdf‬شرکت "آدوب" نيز رقيب اصلی فرمت فايل جديد "اکس‌پی‌اس" شرکت مايکروسافت است. به علاوه شرکت "سيمانتک" نيز با نرم‌افزار امنيتی "نورتون" خود بخش بزرگ بازار نرم‌افزارهای امنيتی را که مايکروسافت به تازگی وارد آن شده، به خود اختصاص داده‌است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




علاوه بر سه شرکت ياد شده، "مايکروسافت"در اين فهرست ‪ ۸۰۰‬موردی از شرکت بزرگ "اپل" نيز هيچ نامی نبرده است که البته "اندرلی" عقيده دارد دليل عدم سازگاری نرم‌افزارهای "اپل" با سيستم‌عامل جديد "ويستا"، عدم علاقه‌مندی خود "اپل" در اين زمينه است و مايکروسافت در اين مورد نقشی نداشته است.

وی عقيده دارد "اپل" تلاش می‌کند با غيرسازگار کردن نرم‌افزارهای پرکاربر خود نظير نرم‌افزار مشهور "آی‌تيونز" با "ويندوز ويستا"، انگيزه کاربران را برای خريداری "ويستا" کاهش داده و مايکروسافت را از اين طريق تحت فشار قرار دهد.

شرکت "مايکروسافت" در وب سايت خود اعلام کرده است فهرست ياد شده که هم‌اکنون شامل ‪ ۸۰۰‬نرم‌افزار سازگار با "ويندوز ويستا" است، در هفته‌های آينده به روز شده و نرم‌افزارهای بيشتری بدان افزوده خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016