سه شنبه 2 مرداد 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مايکروسافت دسترسی رايگان به مجلات علمی را سرعت می‌بخشد، ايرنا

تهران،خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۶/۰۵/۰۱‬

شرکت فناوری اطلاعات مايکروسافت برای افزايش دسترسی دانشمندان، سياستگذاران، و کتابداران کشورهای در حال توسعه به تحقيقات آنلاين کمک فنی ارايه می‌کند.

براين اساس دسترسی آزاد به مجلات علمی تا سال ‪ ۲۰۱۵‬تمديد می‌شود.

به گزارش پايگاه اينترنتی ‪ ، SciDev.Net‬نمايندگان سازمان جهانی بهداشت، سازمان خواربار و کشاوزی ملل متحد فائو، برنامه محيط زيست سازمان ملل، و ناشران برجسته علوم و فناوری با همراهی نمايندگان دانشگاههای ييل و کورنل با برای تمديد رسمی دسترسی رايگان به مجلات معتبر علمی برای بسياری از دانشمندان کشورهای در حال توسعه تا سال ‪۲۰۱۵‬ که با دستيابی به اهداف توسعه هزاره سازمان ملل هم زمانی دارد اخيرا در واشنگتن ديدار کردند.

رندی راموساک مسئول فناوری سازمان ملل متحد گفت کمک فنی به سياستگذاران و کتابداران کشورهای در حال توسعه برای دسترسی سريعتر به مجلات علمی از طريق سه پورتال ارايه خواهد شد.

پورتال ‪InterNetwork Access to Research Initiative) HINARI‬ ‪ ،(Health‬پورتال ‪Global Online Research in Agriculture) AGORA‬ ‪ ، (Accessto‬و پورتال ‪Access to Research in the Environment) OARE‬ ‪ (Online‬امکان دسترسی به مجلات معتبر علمی در زمينه‌های بهداشت، کشاورزی و محيط زيست را برای بيش از ‪ ۱۰۰‬کشور از فقيرترين کشورهای جهان ميسر می‌سازد.

راموساک اين اقدام را هديه به جامعه‌ای بيان کرد که مورد نياز مبرم آن است و مايکروسافت تنها شريک فناوری اين ابتکار، با ارايه سامانه جديدی برای دسترسی و شناسايی هويت کاربران، امکان استفاده موثر و امن از اين برنامه‌ها را در کشورهای در حال توسعه فراهم می‌کند.

مايکروسافت با ارايه نرم افزار جديدی به نام "‪Gateway ۲۰۰۷‬ ‪ "Intelligent Application‬تقاضای فزاينده برای دسترسی به پورتالهای پرترافيک را جوابگوست و در سطح استانداردهای پرترافيک‌ترين وب سايت ها عمل می‌کند. اين سامانه از طريق شناسايی هويت کاربران امنيت را ارتقا می‌بخشد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پروفسور اوتينو مالو رييس فرهنگستان ملی علوم کنيا گفت اين اقدام ظرفيت تحقيقات را برای موسسه‌ها و محققان بهبود می‌بخشد.

سامانه جديد امکان همکاريهای تحقيقاتی علمی را بين دانشمندان کشورهای در حال توسعه و توسعه يافته را بسيار افزايش می‌دهد و حتی امکان برقراری تماس را با محققان و موسسه‌هايی که مطالعات آنها در اينترنت منتشر شده است فراهم می‌آورد.

محمد جالو اورولوژيست مشاور در بيمارستان عمومی گراند يوف در داکار سنگال می‌گويد پورتال‌های ‪ HINARI-AGORE-OARE‬بسياری از موانع پيش‌روی کشورهای در حال توسعه در دسترسی به مطالب منتشر شده را برطرف می‌کند.

وی می‌گويد اين برنامه‌ها قابليت فراوانی برای بهبود بهداشت، آموزش، و تحقيقات در مناطق دور افتاده سراسر جهان دارد.





















Copyright: gooya.com 2016