شنبه 17 شهریور 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انقلابی در خودروسازی جهان، ۵۰۰ مايل حرکت تنها با ۵ دقيقه شارژ! مهر

متخصصان شرکتی در کانادا فناوری نوينی را ارايه کرده اند که طی آن خودروی برقی تنها با ۵ دقيقه شارژ شدن تا ۵۰۰ مايل را به راحتی طی خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، اين سيستم نوين خودرويی که EES نام دارد، محصول شرکت ZENN Motor Co در تورنتوی کانادا است که امتياز اين ابداع اين فناوری را به ثبت رسانده است.

اين فناوری نوين با هدف يافتن جايگزينی مناسب و کارآمد برای باتری های الکتروشيميايی ارايه شده و طی آن کاربر تنها با شارژ کردن ۵ دقيقه ای خودروی خود می تواند ۵۰۰ مايل فاصله ميان دالاس و هوستون را بدون استفاده از بنزين طی کند!

بر اساس گزارش سی.ان.ان، اين فناوری در حالی ارايه شده است که برخی خودروهای هيبريدی (دوگانه سوز) بايد طی شب پيش از استفاده و صرف ساعت ها زمان، شارژ شوند و تازه تنها ۵۰ مايل را نيز بدون استفاده از بنزين بپمايند. اين درحالی است که هم اکنون بخش اعظم خودروهای هيبريدی جهان بر پايه استفاده جدی از بنزين حرکت می کنند.

نقطه ضعف صنايع ساخت خودروهای الکتريکی جهان ذخيره سازی انرژی است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




درحالی که دانشمندانی از سراسر جهان از جمله دانشگاه تگزاس با بيان اينکه بيش از ۲ دهه زمان بر روی تحقيقاتی از اين دست صرف کرده و هنوز در مراحل اوليه هستند، ادعای اين شرکت را زير سوال برده اند!

اما راز اين شرکت ماده ساندويچ شده ای است که ميان هزاران ورقه فلزی ويفری باريک قرار گرفته اند. در اين فرآيند ذرات باردار شده به ورقه های فلزی چسبيده و با سرعت در ميان مواد باتری اين خودرر حرکت می کنند.

نتيجه اين فرآيند باتری ابر ظرفيتی است که به ذخيره و آزادسازی حجم قابل توجهی از انرژی می پردازد.





















Copyright: gooya.com 2016