یکشنبه 29 مهر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانشجوي ايراني خودرو بدون سوخت ساخت، ايسنا

طرح ابتكاري دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي تبريز در ساخت خودرويي كه با حذف هر نوع سوختي حركت مي‌كند در يازدهمين نمايشگاه بين‌المللي اختراعات علوم تحقيقاتي و فن‌آوري‌هاي نوين كشور روماني مورد توجه و تحسين قرار گرفت.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين خودرو با نام صنعتي «Fuel free car» كه توسط داود بهاري همراه‌لو، دانشجوي رشته‌ مكانيك ساخته شده قادر است با استفاده از فشار هوا حركت كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين دانشجوي 20 ساله طرح خود را با اعتباري بالغ بر 50 ميليون ريال به سرانجام رسانده است و طبق گفته‌ وي تاكنون يك مورد مشابه در اين خصوص از سوي يك مخترع آمريكايي ارايه شده كه آزمايش آن با موفقيت همراه نبوده است.

اين دانشجوي مبتكر، همچنين دو اختراع ديگر شامل «ساخت خودروي برقي با قابليت شارژ اتوماتيك با تعبيه توربين در زير خودرو» و «دستگاه جلوگيري از سرريز شدن بنزين با قابليت قطع پمپ بنزين» را به نام خود به ثبت رسانيده‌ است.

گفتني است،‌ يازدهمين نمايشگاه بين المللي اختراعات علوم تحقيقات و فن آوري‌هاي نوين با حضور تيمي 24 نفره از ايران با حمايت سازمان بين‌المللي مالكيت‌هاي فكري WIPO و فدراسيون جهاني مخترعين IFIA، دوم تا ششم اكتبر امسال مصادف با دهم تا چهاردهم مهرماه جاري در شهر بخارست كشور روماني برگزار شد.





















Copyright: gooya.com 2016